«ریچارد یو» (Richard Yu) از هوآوی اخیراً به صحبت در کنفرانس Converge 2016 پرداخته و اهداف چینی ها در تحقق چنین امری را بیان نموده است. بنابر آخرین گزارش سازمان های آماری، هوآوی در حال حاضر سومین تولیدکننده اسمارت فون در جهان، از منظر واحدهای عرضه شده به بازار است. سازمان IDC می گوید که هوآوی فعلا سهمی 8.3 درصدی از بازار جهانی دارد و با فاصله ای نسبتاً زیاد با سامسونگ و اپل (که به ترتیب 23 درصد و 15 درصد از بازار را مال خود کرده اند)، کار خود را دنبال می کند.
با این همه وقتی از منظر نحوه عملکرد به موضوع نگاه کنیم، هوآوی توانسته در حالی که سامسونگ و اپل با مشکلاتی جدی مواجه بوده اند، روندی رو به رشد را در پیش گیرد. از آغاز سال جاری میلادی، هوآوی رشدی 59 درصدی در عرضه موبایل های هوشمند را تجربه کرده اما در همین حال کمپانی اپل با افتی 14 درصدی همراه بوده و سامسونگ بدون تفاوت چندانی کار خود را ادامه داده است.
به گفته یو، هوآوی می خواهد تا سال 2021 میلادی، 25 درصد از سهم بازار موبایل های هوشمند در جهان را مال خود کند. با توجه به کاهش رشد بازار اسمارت فون ها و نیز قرار گردن سهم قابل توجهی از بازار در دسترس تولیدکنندگان محلی، مطمئناً هوآوی هدفی بسیار جاه طلبانه برای خود تعیین نموده، اما یو می گوید که هوآوی در تحقق این هدف، از خود صبر نشان خواهد داد. بد نیست بدانید بنابر یکی از گزارش های تایید نشده، هوآوی در سال 2015 نزدیک به 9.2 میلیون دلار برای بخش تحقیق و توسعه خود هزینه کرده که حتی از هزینه 8.1 میلیون دلاری اپل هم در این حوزه بیشتر است. به عقیده یو، هوآوی اگر حضوری قدرتمند در بازار نداشته باشد، قادر نیست که به تولیدکننده شماره یک جهان بدل شود، بنابراین چینی ها از این پس موبایل های پرچمدار و قدرتمند بیشتری را در دسترس خریداران قرار خواهند داد. یکی از موانع بزرگ هوآوی در تحقق اهدافش، بدون شک کنار زدن اهالی کوپرتینو خواهد بود که بازار ایالات متحده را به تصرف خود درآورده اند. در حال حاضر، هوآوی موبایل های پرچمدارش را از طریق استور اینترنتی خود به بازار آمریکا عرضه نمی کند اما این روند شاید تا اواخر سال جاری میلادی تغییر کند؛ یعنی زمانی که اسمارت فون P9 وارد خاک ایالات متحده خواهد شد.
منبع: دیجیاتو
 
آخرین بروزرسانی : 26 خرداد, 1395