بنیاد ملی برای شناساندن صنعت بازی سازی ایران دست به تدوین کتاب هنر-صنعت بازی کشور زده است. 
در حال حاضر همان طور که می دانید کشورهای آمریکا، ژاپن،کره جنوبی، آلمان و چند کشور دیگر در صنعت بازی سازی صاحب سبک می باشند . اما یک سوال در اینجا مطرح است: چرا کشور ما که 20 میلیون جوان دارد در این صنعت هیچ حرفی برای گفتن ندارد، یا به طور واضح تر چرا هیچ فرد یا شرکت خارجی در این زمینه در کشور ما سرمایه گذاری نمی کند؟!
جواب این سوالات ساده است، دلیل بیشتر این عدم سرمایه گذاری ها تبلیغات است؛ وقتی هیچ یک از ارگان های دولتی و خصوصی در این زمینه تبلیغات نمی کنند نتیجه این می شود که مشاهده می کنید.
اما بنیاد ملی بازی های رایانه ای پا پیش گذاشته و اقدام به گردآوری کتابی تحت عنوان (The Iranian Video Games Industry: Essential Facts & Key Players ) نموده است . در این کتاب بخش های مختلف صنعت بازی سازی ایران گنجانده شده است، از بخش های اصلی کتاب معرفی ایران، معرفی سازمان های کلیدی فعال در صنعت بازی کشور، ارائه اطلاعات کلیدی از بازار بازی در ایران، معرفی بازیگران اصلی در بخش های مختلف ، ارائه اطلاعاتی در خصوص قوانین و شرایط سرمایه گذاری در کشور ایران ، معرفی رویدادهای مرتبط با بازی سازی در ایران و غیره می باشد.
در این کتاب بیش از 60 شرکت بازی سازی ایران و سازمان های مرتبط در حوزه گیم معرفی شده اند . امید است  با رونمایی این کتاب در نمایشگاه گیمز کام آلمان ، سرمایه گذاران خارجی را متقاعد کند که ایران جای مناسبی برای سرمایه گذاری در این صنعت می باشد . 
با توجه به دوران پسا برجام این امید است که سرمایه گذاران حوزه گیم به ایران بیایند. این را به این خاطر می گویم چون ساخت یک بازی AAA در ایران نسبت به اروپا هزینه کمتری می خواهد و همین عامل شاید محرکی باشد برای سرمایه گذاران خارجی.
به نظر شما بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای رشد صنعت گیم سازی چه کار های دیگری میتواند انجام دهد ؟
 
آخرین بروزرسانی : 20 تیر, 1395