اپل آیفون X را اسمارت فونی متعلق به آینده می داند. اما حداقل از یک منظر، پرچمدار تازه کمپانی ساکن کوپرتینو از همتایان اندرویدی خود که ماه ها پیش به بازار عرضه شدند عقب می ماند. آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X، همگی از تکنولوژی اتصال به شبکه های وایرلس فوق سریع Gigabit LTE بی بهره هستند.

این در حالی است که حداقل 10 موبایل اندرویدی، شامل گلکسی اس 8 و نوت 8 سامسونگ، ال جی V30 و اچ تی سی U11 می توانند در تئوری به سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه برسند. 1 گیگابیت بر ثانیه، بالاترین سرعتی است که توسط سرویس دهندگان اینترنتی ارائه می شود و آنقدر سریع است که امکان دانلود یک فیلم دو ساعته را در 15 ثانیه فراهم می کند.

اپل تایید کرده که آیفون های جدیدش می توانند به شبکه های LTE Advanced متصل شوند که سرعت تئوری 500 مگابیت بر ثانیه را به ارمغان می آورد؛ سرعتی بسیار بالا که البته به رقبای اندرویدی نزدیک هم نمی شود.

عدم وجود Gigabit LTE در آیفون های جدید به این خاطر مهم است که سرویس دهندگان اینترنت به استفاده از تکنولوژی های جدید و ارائه سرعت و ظرفیت بیشتر علاقه مند شده اند؛ حتی اگر خیلی زود فراگیر نشود. در حالی که تمام این شبکه های پیشرفته از سال آتی آنلاین می شوند، موبایل های اندرویدی به راحتی می توانند به خاطر اتصالات مخابراتی خود در جایگاهی برتر نسبت به آیفون ها قرار گیرند.

البته اپل هیچوقت به استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی های شبکه متعهد نبوده و آیفون های جدید نشان می دهند که کمپانی ساکن کوپرتینو ترجیح می دهد پس از فراگیری تکنولوژی های تازه به سراغ شان برود.

آخرین بروزرسانی : 20 آبان, 1396