ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت در کنفرانس «Ignite» اعلام کرد این شرکت در آینده برای پیاده سازی سیستم های ابری از محاسبات کوانتومی استفاده خواهد کرد . این سیستم به کاربران اجازه می دهد با پرداخت هزینه ای اندک به قدرت نامحدود کامپیوترهای کوانتومی دست پیدا کنند.
او با توضیح دیدگاه های خود در باره محاسبات کوانتومی به توانایی این سیستم ها برای پیدا کردن هسته های سرطانی، بررسی تغییرات اقلیمی و یافتن راه حل های مناسب برای مسائل دیگر اشاره کرد.
با اینحال بیل گیتس در مصاحبه ای مشترک با نادلا که در مجله «وال استریت ژورنال» چاپ شده به این نکته اشاره کرد که از منطق پشت محاسبات کوانتومی به درستی سر در نمی آورد و آن را پیچیده خواند.
پس از چاپ این مصاحبه برخی کاربران از گیتس خواستند از نخست وزیر کانادا مشاوره بگیرد چون او در سال 2016 محاسبات کوانتومی را اینگونه برای یک خبرنگار توضیح داده بود:
این سیستم بسیار ساده است، کامپیوترهای امروزی باینری بوده و تنها با اعداد 0 و 1 کار می کنند اما حالت های کوانتومی امکان کدگذاری اطلاعات پیچیده تری را در یک بیت فراهم می کنند.
گوگل، مایکروسافت، IBM و چندین شرکت بزرگ دیگر با سرمایه گذاری های هنگفت در این زمینه تلاش می کنند اولین شرکتی باشند که محاسبات کوانتومی را در کامپیوتر پیاده سازی می کنند.

آخرین بروزرسانی : 05 مهر, 1396