شاید عملکرد مایکروسافت در حوزه‌ی پی‌سی‌گیمینگ در گذشته چندان استثنایی نبوده باشد. اما حالا این شرکت پس از آماده کردن قابلیت Play Anywhere Xbox One/PC این‌بار با ارائه‌ی یک نظرسنجی به کاربران سعی کرده از گیمرها اطلاعاتی را در مورد پی‌سی‌گیمینگ به دست بیاورد و نظرات گیمرها را در مورد چند و چونِ پی‌سی‌گیمینگ و علاقه‌مندی‌های آنان جویا شود.
در این نظرسنجی مایکروسافت از شما سوال‌های بسیاری می‌پرسد از جمله این‌که شما کجا زندگی می‌کنید، از چه پلتفرم‌هایی استفاده می‌کنید، بیشتر به انجام چه سبک بازی‌هایی (MMO، شوتر اول‌شخص، نقش‌آفرینی و …) می‌پردازید و چند ساعت از وقتتان را صرف انجام بازی‌های ویدئویی می‌کنید. حتی سوال‌های بسیار جزئی‌تری مثل مشخصات کامپیوتر شما، شرکت سازنده و قیمت کیس‌تان جزء سوال‌های این پرسشنامه هستند. حزئیات وسایل جانبی که شما ممکن است استفاده کرده باشید مثل هدست‌ها (واقعیت مجازی و …)، کنترولرها، مانیتورها و … هم از دیگر سوالاتی است که در این نظر سنجی مطرح شده. موارد گفته‌شده تنها بخشی از سوالاتی بود که در نظرسنجی آمده و کل سوالات بسیار کامل‌تر از این‌هاست.
مایکروسافت در مقدمه‌ی این نظرسنجی نوشته است:
“ما قصد داریم بهترین ویندوز ممکن را برای تجربه‌ی بازی‌ها بسازیم. به همین خاطر می‌خواهیم بدانیم در پی‌سی‌گیمینگ چه چیزهایی برای شما اهمیت دارد.”
“نظرات شما برای ما خیلی مهم است و ما از این‌که به ما در این امر کمک می‌کنید قدردان شما هستیم.”
آخرین بروزرسانی : 20 تیر, 1395