بنابر اعلام «اتحادیه صنعت ضبط آمریکا»، استریم موسیقی حالا بخش عمده ای از درآمد صنعت موسیقی این کشور را به خود اختصاص داده است. به صورت کل، فروش موسیقی در ایالات متحده طی نیمه نخست سال جاری میلادی، با رشدی 17 درصدی نسبت به همین بازه زمانی سال 2016 به 4 میلیارد دلار رسیده است. با این سرعت پیشرفت، انتظار می رود رکورد 7.7 میلیارد دلاری سال کامل 2016 شکسته شود.

استریم موسیقی، تا به این لحظه 2.5 میلیارد دلار از این درآمد را به خود اختصاص داده که در واقع 62 درصد از فروش کل صنعت به شمار می آید. در حال حاضر، 30 میلیون نفر در ایالات مختلف آمریکا از سرویس های استریم موسیقی استفاده می کنند.

اگر به صورت جزئی تر به بررسی درآمد حاصل از استریم موسیقی بپردازیم، 1.7 میلیارد دلار از این هزینه از طریق مشترکین سرویس های استریم به دست آمده است. تبلیغات 273 میلیون دلار از درآمد را به خود اختصاص می دهند و رادیوی دیجیتالی هم 493 میلیون دلار درآمدزایی کرده است. فاصله میان درآمد حاصل از مشترکین و تبلیغات خیلی ساده نشان می دهد که سرویس هایی مانند اسپاتیفای چرا کماکان ممکن است در حال ضرردهی باشند. در واقع بسیاری از کاربران، صرفاً به صورت رایگان و با پذیرش تبلیغات به سراغ این سرویس ها می روند.

نکته جالب نهایی آن است که فروش رکوردهای Vinyl طی نیمه نخست سال جاری، با رشد 3 درصدی مواجه شده و فروش سی دی ها فیزیکی نیز 3 درصد کاهش یافته است. فروش تکی موسیقی ها نیز کاهش 24 درصدی را پشت سر گذاشته که به نوبه خود، آماری نگران کننده به حساب می آید.
آخرین بروزرسانی : 02 مهر, 1396