بر طبق یک تعریف، به مجموعه افرادی که در هزاره جدید میلادی به دنیا آمده باشند، «نسل هزاره» یا نسل Y گویند. ویژگی بارز این نسل آن است که برای اولین بار در تاریخ، والدین از فرزندان خود می آموزند، چراکه این نسل در عصر تکنولوژی هایی به دنیا آمده اند که پدران و مادرانشان تا حدود زیادی با آنها بیگانه هستند. حال موسسه تحقیقاتی Reputation Institute با انجام یک بررسی در میان این قبیل افراد در کشور آمریکا دریافته که برند سامسونگ مورد اعتماد ترین برند نزد این قشر از جامعه است.
در آمریکا افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله را جزو نسل Y رده بندی می کنند. این قشر جمعیتی ۷۵ میلیون نفری را شامل می شود. Reputation Institute در تحقیق خود سراغ این جمعت رفته و بر اساس نظرسنجی های خود فهرستی از مورد اعتمادترین برندها تهیه نموده است. رده بندی در این فهرستی بر مبنای امتیازی موسوم به RepTrak انجام گرفته. امتیاز فوق بر اساس مواردی چون احترام، اعتماد، ارزشمندی و تمایل عمومی به هر برند تعیین می شود. این شاخصه ها در جنبه های مختلف کاری کمپانی ها از جمله کارایی، محصولات، خدمات، نوآوری، شرایط محیط کار، سازماندهی، مدیریت و رعایت حقوق شهروندی مورد پرسش قرار می گیرند.
شرکت سامسونگ توانسته در ۵ جنبه از ۸ جنبه مورد بررسی حائز رتبه اول شود. محصولات، خدمات و سازماندهی تنها زمینه هایی بودند که نسل هزاره، کمپانی کره ای را به عنوان بهترین برند انتخاب نکردند.
از دیدگاه Reputation Institute، دلیل اصلی موفقیت سامسونگ شامل موارد زیر است:
برگزاری کمپین های عظیم در رسانه های اجتماعی
توجه به مسئولیت های اجتماعی
ایجاد فرهنگی یکپارچه در تمام ارکان کاری شرکت
تولید محصولات مورد پسند نسل های جوان تر
امتیازات کمپانی کره ای در تمام ۸ جنبه نسبت به سال گذشته با رشد مواجه بوده است. بعد از سامسونگ شرکت های نایکی، Johnson & Johnson و اینتل جایگاه های بعدی مورد اعتماد ترین برندها را در اختیار دارند.
منبع:sammobile
در آمریکا افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله را جزو نسل Y رده بندی می کنند. این قشر جمعیتی ۷۵ میلیون نفری را شامل می شود. Reputation Institute در تحقیق خود سراغ این جمعت رفته و بر اساس نظرسنجی های خود فهرستی از مورد اعتمادترین برندها تهیه نموده است. رده بندی در این فهرستی بر مبنای امتیازی موسوم به RepTrak انجام گرفته. امتیاز فوق بر اساس مواردی چون احترام، اعتماد، ارزشمندی و تمایل عمومی به هر برند تعیین می شود. این شاخصه ها در جنبه های مختلف کاری کمپانی ها از جمله کارایی، محصولات، خدمات، نوآوری، شرایط محیط کار، سازماندهی، مدیریت و رعایت حقوق شهروندی مورد پرسش قرار می گیرند.
شرکت سامسونگ توانسته در ۵ جنبه از ۸ جنبه مورد بررسی حائز رتبه اول شود. محصولات، خدمات و سازماندهی تنها زمینه هایی بودند که نسل هزاره، کمپانی کره ای را به عنوان بهترین برند انتخاب نکردند.
از دیدگاه Reputation Institute، دلیل اصلی موفقیت سامسونگ شامل موارد زیر است:
برگزاری کمپین های عظیم در رسانه های اجتماعی
توجه به مسئولیت های اجتماعی
ایجاد فرهنگی یکپارچه در تمام ارکان کاری شرکت
تولید محصولات مورد پسند نسل های جوان تر
امتیازات کمپانی کره ای در تمام ۸ جنبه نسبت به سال گذشته با رشد مواجه بوده است. بعد از سامسونگ شرکت های نایکی، Johnson & Johnson و اینتل جایگاه های بعدی مورد اعتماد ترین برندها را در اختیار دارند.
منبع:sammobile
آخرین بروزرسانی : 27 خرداد, 1395