پروژه های گوگل به بخش تکنولوژی محدود نمی شوند، و این شرکت در بخش سلامت هم کار های بزرگی انجام داده است.شرکت Alphabet پروژه های زیادی در دست اجرا دارد که می تواند دنیای ما را متحول کند. اکنون به برخی از این پروژه ها اشاره خواهیم کرد.

۱-لنز چشم هوشمند که اطلاعات ما در باره ی سلامتی مان را افزایش می دهد.
این لنز چشم توسط شرکت الفبت ساخته شده است که توسط نور خورشید کار می کند و انرژی اش از طریق نور خورشید به دست می آید و اطلاعاتی را از شخصی که آن را پوشیده است دریافت می کند. حسگر های موجود در این لنز، اطلاعاتی از قبیل دمای بدن و الکل خون را نشان خواهد داد و حتی از طریق اشک موجود در چشم های شما، میزان قند خون تان را اندازه خواهد گرفت.
۲-پروزه بعدی Loon نام دارد. این پروژه به منظور فراهم کردن اینترنت برای مناطق دور دست و جا هایی که دسترسی به اینترنت سخت است ایجاد شده است.
اما دقیقا گوگل چه طور همچین کاری می کند؟ چه طور دسترسی به اینترنت را برای مناطق دوردست فراهم می کند؟ جواب آن بالون است! بالون ها قادر هستن تا به فاصله ۶۰۰۰۰تا ۹۰۰۰۰ پایی ارتفاع از سطح زمین پرواز کنن و بمانند. یا به عبارتی دو تا سه برابر ارتفاع هواپیما های معمولی در هوا بمانند. این بالون ها از نور خورشید استفاده می کنند و از طریق آن به مدت ۱۰۰ روز در هوا می مانند. این بالون ها سیگنال هایی را به زمین می فرستند که باعث می شود مردم به اینترنت دسترسی پیدا کنند.
۳-پروژه ی بعدی توربین های بادی است که انرژِی پاک و تجدید پذیر تولید خواهند کرد.
شرکت الفبت دستگاهی به اسم Energy Kite ساخته است که می تواند انرژی تجدید پذیر تولید کند. این دستگاه به پروانه هایی مجهز است که آن را از سطح زمین بالا نگه می دارد. این سیستم پنجاه درصد بیشتر از توربین های قدیمی انرژی تولید می کند و ۹۰ درصد هم مصرف انرژی آن کم تر است.
۴-پروژه بعدی برای ایجاد اینترنت در تمامی نقاط است که از پروژه Loon هم در این راستا استفاده خواهد شد.
این پروژه شامل یک هواپیمای بزرگ با بیش از ۳۰۰۰ سلول خورشیدی بر روی آن است که انرژی آن را تامین می کند و می تواند به صورت مدام تا ۵ سال در آسمان بماند تا بتواند برای یک میلیارد نفر اینترنت فراهم کند.
۵٫پروژه بعدی ماشین های بدون سرنشین است که می تواند جان هزاران نفر را در حادثه های رانندگی نجات دهد. سالیانه حدود ۱/۲۴ میلیون نفر بر اثر حادثه رانندگی از دنیا می روند که انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰ این عدد به ۲/۲ میلیون نفر در سال برسد. اما با استفاده از خودرو های بدون سرنشین می توان از کشته شدن میلیون ها نفر جلوگیری کرد و اعداد گفته شده را به شدت کاهش داد.
۶-شرکت الفبت هم اکنون در حال کار بر روی قرصی برای تشخیص سرطان است.
محققان شرکت گوگل در حال ساخت ذره ی مغناطیسی هستند که می تواند به سلول های و مولکول ها بچسبد.
۷-هوش مصنوعی گوگل پروژه ی بعدی آن ها است که قطعا می تواند جهان را تغییر دهد.
نمونه ای از این هوش را در بازی های go و al می توانید ببینید.
۸-یکی از اهداف گوگل درمان مرگ است.
یعنی جلو گیری از مردن افراد. گروهی تحت نظارت الفبت در حال کار بر روی برخی موارد از جمله ژن های افرادی که زیاد عمر کردند هستند تا بتوانند راهی برای جلوگیری از مرگ و افزایش طول عمر اشخاص پیدا کنند.
آخرین بروزرسانی : 11 مرداد, 1395