طبیعتا بهتر است هنگامی که سایت را طراحی می کنید آن را با مطالبی آزمایشی پر کنید تا ظاهر وبسایت آن چیزی به نظر بیاید که واقعا هست. اشتباهی که بسیاری از طراحان وب مرتکب می شوند این است که طی انجام مراحل برنامه نویسی و طراحی، سایت را با محتوای خالی یا غیر معمولی روی لوکال هاست راه اندازی می کنند. و بنابراین بسیاری از ایرادات سایت که پس از متن گذاری پدیدار می گردد دیده نمی شود.
اما احتمالا شما هم در این گونه موارد با مشکل جور کردن محتوای آزمایشی برخورده اید. در طراحی وب لاتین، طراحان معمولا از جملات ساختگی و بی معنی که به Lorem ipsum معروف است استفاده می کنند.

بنابراین لورم ایپسوم (یا به قول بعضی: طرح نما) به متنی آزمایشی و بی‌معنی در وب دیزاین، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود. طراح گرافیک و برنامه نویس وب از این متن به عنوان عنصری از ترکیب بندی برای پر کردن صفحه و ارایه اولیه شکل ظاهری و کلی طرح سفارش گرفته شده استفاده می نماید، تا از نظر گرافیکی نشانگر چگونگی نوع و اندازه فونت و ظاهر متن باشد. معمولا طراحان گرافیک و طراحان وب، نخست از متن‌های آزمایشی و بی‌معنی استفاده می‌کنند تا صرفا به مشتری یا صاحب کار خود نشان دهند که صفحه طراحی یا صفحه بندی شده بعد از اینکه متن در آن قرار گیرد چگونه به نظر می‌رسد و قلم‌ها و اندازه‌بندی‌ها چگونه در نظر گرفته شده‌است. از آنجایی که طراحان عموما نویسنده متن نیستند و وظیفه رعایت حق تکثیر متون را ندارند و در همان حال کار آنها به نوعی وابسته به متن می‌باشد آنها با استفاده از محتویات ساختگی، صفحه گرافیکی خود را صفحه‌آرایی می‌کنند تا مرحله طراحی و صفحه‌بندی را به پایان برند.
آخرین بروزرسانی : 15 شهریور, 1395