کمپانی کره‌ای SK Telecom می گوید تاخیر دو ثانیه برای سرویس هایی مانند خودروهای خودران، واقعیت مجازی،واقعیت افزوده و ... روی شبکه نسل پنجم موبایل / 5G پیشرفت خوبی محسوب می شود و می توان به آن امیدوار بود.

در فناوری های موجود روی LTE میزان تاخیر 25 میلی ثانیه (و کمتر) است و سازمان جهانی مخابرات نسل پنجم را بر اساس سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه و تاخیر یک میلی ثانیه‌ای تعریف کرده است.

برای خودروهای خودران هرچه میزان تاخیر کمتر باشد، پاسخ خودکار به حوادث و تحرکات مختلف هنگام رانندگی سریع‌تر می‌شود و این مشکل همچنان در LTE وجود دارد که نمی‌توان به آن تکیه کرد اما با 2 میلی ثانیه می‌توان چنین کارهایی انجام داد.

اگر 150 کیلومتر بر ساعت پشت خودرو سرعت داشته باشید سیگنال دریافتی با LTE شما را یک متر به جلو می‌برد اما با 2 میلی‌ثانیه فقط 8 سانتی متر جابجا می‌شوید که بدین ترتیب می‌توان جلوی حوادث احتمالی را با 5G حین رانندگی با خودروهای خودران گرفت. تاخیر کم به ربات‌های امدادرسان نیز در مواقع بحرانی بسیار کمک می‌کند.

فوریه امسال «اس کا تله کام» توانست سرعت انتقال دیتا را در خودرویی با سرعت 170 کیلومتر بر ساعت به 3.6 گیگابیت بر ثانیه برساند که این رقم به رقم تعریف شده برای 5G امیدوارکننده است.

این کمپانی کره‌ای با همکاری اریکسون و دویچه تله کام توانسته است رومینگ 5G را به خوبی انجام دهد و با ورایزون نیز همکاری خوبی برای توسعه 5G دارد.

آخرین بروزرسانی : 14 شهریور, 1396