او در نخستین نطق اصلی کنفرانس سالانه اوراکل، از پایگاه داده مستقل و خودکاری خبر داد که می تواند هوشمندانه و بدون نیاز به آفلاین شدن، حفره های امنیتی را بپوشاند. این پایگاه داده خودکار که «اوراکل 18c» نام دارد، می تواند به صورت لحظه ای و در حین کارکرد، نقص های امنیتی را برطرف نماید، در حالی که سیستم های کنونی برای چنین کاری باید از مدار خارج شده و به فاز تعمیر و نگهداری بروند.

اوراکل 18c نقایص امنیتی را به صورت خودکار و آنی برطرف می کند.

 
الیسون با اشاره به بحران امنیتی اخیر شرکت Equifax که به افشای گسترده اطلاعات شخصی انجامید، اظهار داشت:

سیستم های فعلی جوابگو نیستند. ما باید امنیت سایبری را خودکار و مستقل کنیم. باید بتوانیم بدون نیاز به قطع تمام سیستم ها و دیتابیس ها از خودمان دفاع نماییم.

در بطن این پایگاه داده جدید، فناوری یادگیری ماشین قرار دارد که به صورت پیوسته و دائمی خودش را با مداخلات انسانی تطبیق می دهد. به گفته الیسون، رویکرد جدید آنها زمان دسترسی به دیتابیس را به 99.95 درصد می رساند، که به معنای حداکثر 30 دقیقه خرابی در طول سال است.
الیسون همچنین به مقایسه Oracle 18c با سرویس مشابه آمازون یعنی Redshift پرداخت و گفت پایگاه داده آمازون نمی تواند به صورت خودکار و بر اساس حجم کاری، تعداد پردازنده ها را افزایش داده و پس از پایان کار آنها را آزاد نماید، در حالی که دیتابیس جدید آنها توانایی چنین کاری را دارد.

قیمت کمتر هم یکی دیگر از مزایای سرویس اوراکل 18c است. به گفته مدیر عامل این شرکت از آنجا که پردازش داده در این سیستم سریع تر صورت می گیرد، هزینه تمام شده آن برای مشتری تقریباً نصف قیمت سرویس های آمازون خواهد بود.

گفتنیست اوراکل طی روزهای آتی از محصول امنیتی دیگری هم رونمایی می کند.
آخرین بروزرسانی : 11 مهر, 1396