معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تغییر مدل محاسبه اینترنت ADSL خبر داد و گفت: از این پس بجای محاسبه حجم مصرفی اینترنتی، سرعت ملاک محاسبه قرار می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار مهر، صادق عباسی شاهکوه امروز در همایش راه اندازی مرکز تبادل محتوای اینترنتی (CDN) با اشاره به تغییر روش محاسبه اینترنت حجمی برای سرویس های ADSL و وای فای گفت: با توجه به اینکه در نورم جهانی نیز ارائه اینترنت حجمی مرسوم نیست، از این پس محاسبه اینترنت به صورت سرعت خواهد بود.
وی افزود: این در حالی است که ارائه اینترنت موبایل را همچنان به صورت حجمی و مطابق با استاندارد سایر کشورها محاسبه خواهیم کرد. معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به تعرفه گذاری جدید خدمات اینترنت مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات گفت: در این مصوبه روش غیرحجمی محاسبه اینترنت تعیین شده است که این روش، گامی مثبت در ارائه خدمات با کیفیت و قیمت مناسب به کاربران خواهد بود.
شاهکوه با بیان اینکه با اجرای نحوه جدید تعرفه‌گذاری اینترنت، محتوای بیشتر بدون محدودیت در حجم دانلود در اختیار مشترکان قرار می گیرد که با توجه به رواج سرویس های ویدئویی این تصمیم می تواند کارساز باشد. به گفته وی، شرکت های ارائه دهنده سرویس اینترنت پرسرعت موظف شدند ظرف ۶ ماه آینده و تا اسفند ماه محاسبه ترافیک داخلی اینترنت و ترافیک خارجی را برای کاربران نهایی تفکیک کنند. به این ترتیب مشخص خواهد شد چه میزان از استفاده کاربران از سایت های داخلی و چه میزان از سایت های خارجی خواهد بود.
معاون رگولاتوری رویکرد این سازمان را در تغییر تعرفه خدمات اینترنت، کاهش نرخ دسترسی کاربران به سرویس اینترنت، استفاده از اینترنت بر مبنای مصرف مشترکان، افزایش کیفیت ترافیک داخلی و رسیدن به اهداف شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد.
آخرین بروزرسانی : 29 تیر, 1395