شرکت گوگل بالن‌های غول‌پیکر انتقال‌دهنده اینترنت خود را برای کمک به برقراری تماس‌های ضروری در آسمان پورتوریکو به پرواز درمی‌آورد.

به گزارش ایتنا اظهارات کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات‌ متحده حاکی از آن هستند که 83 درصد از برجک‌های ارتباطی و مخابراتی پورتوریکو در اثر توفان ماریا تخریب‌شده و موقتاً ازکارافتاده است.
 
در همین راستا نیز کمپانی گوگل در طی بخشی از پروژه "لون" خود بر آن شده است تا با بالن‌های غول‌پیکر انتقال‌دهنده اینترنت مبتنی بر انرژی خورشیدی خود را برای کمک به برقراری ارتباط دوباره بر فراز این منطقه به پرواز دربیاورد.
 
همچنین کمپانی آلفابت نیز اظهار داشته است که می‌تواند با کمک پروژه لون برخی از قابلیت‌های ارتباطی آسیب‌دیده اپراتورهای دارای مجوز این منطقه را بازسازی و ترمیم کند.

البته جالب است بدانید که این بالون‌ها در ارتفاع بسیار بالا پرواز کرده و پیش‌ از این برای تأمین اینترنت و افزایش قابلیت‌های ارتباطی اشخاص ساکن مناطق روستایی و دورافتاده به کار می‌رفتند که امروزه کاربری مفید و جدیدی پیداکرده‌اند.


البته گوگل در خدمت‌رسانی به مردم پورتوریکو تنها نیست و ایلان ماسک نیز به‌عنوان مدیر شرکت تسلا وارد عمل شده و بر این باور است که با افزایش باتری‌های خورشیدی می‌تواند شبکه برق منطقه یادشده را ترمیم و بازسازی کند.
 
همچنین ریکاردو روسلو به‌عنوان فرماندار پورتوریکو در توییتر خود در رابطه با همکاری‌های اولیه خود با ایلان ماسک سخن گفت و اظهار داشت که قدم‌های بعدی در این رابطه به‌زودی برداشته خواهند شد.

آخرین بروزرسانی : 22 مهر, 1396