ساماندهی و نظم دادن به مطالب وب سایت مخصوصا اگر با حجم زیادی از داده ها مواجه باشیم، در نگاه اول شاید کاری زمانبر و خسته کننده باشد اما ما قصد داریم تا با ارائه راه کارهایی شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.
چیدمان ورودی وب سایت شما همچون منوی یک رستوران است، به عنوان نمونه در منوی رستوران عناوین اصلی مانند پیش غذا، ساندویچ ها و غیره وجود دارد که هر کدام شامل زیر دسته های مرتبط با خود می باشند؛ پس دسته بندی و ساماندهی مرتب آن ها در جذب مشتری اهمیت زیادی دارد.
اگر شما یک شرکت ارائه دهنده خدمات هاست و دامنه هستید، در گام اول می بایست اصلی ترین زمینه های کاری خود را در منوی اصلی وب سایت قرار دهید. به یاد داشته باشید که منوی اصلی شما باید در نگاه اول، اصلی ترین سرویس های شما را به بازدید کننده نشان دهد.
بعد از مشخص کردن منوی اصلی، نوبت به زیر دسته ها می رسد. در هر قسمت می بایست بخش های مرتبط با آن موضوع قرار بگیرد. به عنوان نمونه در عنوان میزبانی وب زیر بخش های آن یعنی میزبانی وب ویندوز و میزبانی وب لینوکس به چشم می خورد. قطعا قرار دادن سرور در این زیر دسته کاری کاملا اشتباه است.
نمایش تمام خدمات و سرویس ها در صفحه اصلی به جای قرار دادن آن ها در برگه های جدید، اشتباه یک فرد مبتدی می تواند باشد که قطعا از نگاه موتورهای جست  جو نیز امتیازی منفی برای کسب و کار آنلاین شما محسوب خواهد شد.  پس دسته بندی را به گونه ای خلاقانه انجام دهید تا کاربر برای یافتن آنچه که در ذهن دارد مجبور به باز کردن تمامی لینک ها و سر درگمی در وب سایت شما نشود.
آخرین بروزرسانی : 07 شهریور, 1395