بدون برنامه ریزی درست در ساخت سایت، به راحتی مقدار زیادی پول و وقت خود را صرف ساخت سایتی می کنید که مطمئناً آن طور که انتظار دارید اجرا نخواهد شد. بنابراین هنگامی که قصد ساخت و طراحی سایت دارید و یا می خواهید سایت جدیدی با عملکرد بهتر از وب سایت فعلی تان داشته باشید، باید این 8 استراتژی را در ساخت سایت خود و برای بهبود فروش و افزایش سود استفاده نمایید.

1- پیدا کردن راهی برای منحصر به فرد بودن سایت
باید نکات منحصر به فرد بودن در فروش وب سایت خود را درک نمایید. سپس می توانید اطمینان حاصل فرمایید که بر این نمادها در وب سایت شما تاکید شود.
بسیاری از وب سایت ها شبیه به یکدیگر هستند، هرچقدر وب سایت شما منحصر به فرد باشد، افراد بیشتری از وب سایت شما دیدن کرده و آن را به خاطر می سپارند و مطمئناً تعاملات بیشتری با شما انجام خواهند داد.
آنچه بازدیدکنندگان در جستجوی آن هستند را به آنها ارائه دهید و به آنها بگویید که چرا نیازهای افراد را فراهم می کنید.

2- داشتن یک استراتژی برای افزایش ترافیک سایت
مخاطبین وب سایت شما فقط برای خرید به وب سایت شما مراجعه نمی کنند. شما باید یک استراتژی مداوم برای افزایش ترافیک سایت خود داشته باشید. برخی از روش های کاربردی که برای هدایت ترافیک به وب سایت تان مناسب می باشد به شرح زیر است:
تبلیغات کلیکی
بهینه سازی در موتورهای جستجو به صورت طبیعی و تبادل لینک به صورت متقابل به سایت های مرتبط
بازاریابی مقاله و تبلیغات در وب سایت Ezine
داشتن برنامه های وابسته (Affiliate Program)
تبلیغات آفلاین

3- گرفتن جزئیات اطلاعات از بازدیدکنندگان
ساخت سایت - 8 استراتژی ساده برای بهبود فروش در وب سایت همیشه نام بازدیدکنندگان و ایمیل آنها را دریافت نمایید و سپس اقدام به ارسال منظم مقالات مرتبط و اطلاعات نمایید. با ارائه مطالب مفید و جالب و ارسال آن به ایمیل افراد می توانید ارتباط خوبی با مخاطبین و محصولات برای آنها ایجاد کرده و به احتمال زیاد در آینده فروش بیشتری داشته باشید. روش های معمول برای جمع آوری نام و آدرس ایمیل بازدیدکنندگان وب سایت شامل:
استفاده از کادر Opt-in در هر صفحه و ارائه ثبت نام رایگان و ایجاد انگیزه
استفاده از pop-ups و pop-under و یا exit pop-ups علاوه بر pop-in و یا به جای آن
ارائه یک Demo از محصولات و دسترسی رایگان به چکیده ای از کتاب الکترونیک و یا فایل های صوتی و یا ارائه دو هفته استفاده رایگان از محصولات نرم افزاری
ارائه محصولی خاص برای ایجاد انگیزه برای ثبت نام مانند فایل های PDF و یا فایل های صوتی

4- استفاده از سرفصل ها و عناوین جذاب
خوانندگان از سرفصل ها و تیتر های وب سایت شما برای تشخیص موضوع محتوا استفاده می کنند تا به خواندن بقیه صفحه ادامه دهند. بنابراین سرفصل ها و عناوین صفحات شما باید بسیار پویا بوده و با بیان مزایای محصولات توجه افراد را به خود جلب نماید.
کاربران اینترنت عموماً به طور سطحی مطالب مربوط در وب سایت ها را مطالعه می کنند. بنابراین شما باید مطالب را به صورتی ارائه کنید که نقاط کلیدی به صورت ساده ای قابل مشاهده باشد. سعی کنید که از پاراگراف های کوتاه و آسان برای خواندن و ارائه نکات مهم در سرفصل ها استفاده نمایید.

5- امکان حرکت آسان در صفحات
امکان ناوبری آسان برای بازدیدکنندگان در صفحات سبب بهبود فروش و افزایش سود خواهد شد. اگر ناوبری سایت شما گیج کننده باشد، بازدیدکنندگان مطمئناً آنجا را ترک خواهند کرد. نکات خاصی که باید به خاطر داشته باشید عبارتند از:
به طور واضح بازدیدکنندگان را برای عملی که می خواهید انجام دهند، راهنمایی کنید.
از متن بیشتر از تصاویر گرافیکی استفاده نمایید. از تصاویر گرافیکی همراه با دستورالعمل استفاده نمایید. در این صورت آنچه شما تمایل به انجام آن توسط بازدیدکننده دارید، به خوبی درک خواهد شد.
لینک ها را در یک مکان مشابه در صفحات قرار دهید. در این مورد در سرتاسر وب سایت یکسان عمل نمایید.
اطمینان حاصل فرمایید که لینک ها به راحتی در برابر پس زمینه قابل مشاهده می باشد. خواندن متون تیره روی پس زمینه تیره همواره مشکل می باشد. رنگ لینک ها را پس از کلیک شدن نیز بررسی نمایید.

6- استفادهء محتاطانه از تصاویر گرافیکی
تصاویر گرافیکی و یا انیمیشن های فلش و نامرتبط با سایت شما، تجربهء بازدیدکنندگان سایت شما را بالاتر نخواهد برد؛ فقط خواندن مطالب را برای آنها سخت خواهد کرد. اگرچه نقش بسیار مهمی در جلب توجه افراد خواهد داشت اما باید در ساخت سایت استفاده از تصاویر گرافیکی را محدود نمایید و محتوای آن را افزایش داده و موارد لازم برای جلب توجه را به وضوح برجسته نمایید.

7- نشان داده قابلیت های اعتماد
کاربران اینترنت اغلب در هنگام خرید آنلاین محتاط تر عمل می کنند. برخی از بهترین روش هایی که می توانید افراد را متقاعد نمایید که چرا باید به شما اعتماد نمایند، به شرح زیر می باشد:
ارائه نظرات مشتریان راضی در وب سایت
ارائه اطلاعات تماس از جمله شماره تلفن
نمایش عکسی از خودتان (صاحب شرکت و یا وب سایت) و عکسهای محصولات
ارائه امکانات پرداختی معتبر و شناخته شده مانند Worldpay
ارائه گارانتی و امتیازات ویژه

8- تنظیم بررسی آمار بازدیدکنندگان
پیگیری و بررسی آمار وب سایت بسیار ضروری می باشد. آمارهای پایه و ضروری که باید آن را در وب سایت بررسی نمایید شامل:
آمار روزانه ترافیک وب سایت
opt-in و میزان ثبت نام ایمیل ها
میزان نرخ فروش وب سایت (sales conversion rate)
میانگین تعداد بازدیدکننده

با استفاده از این آمار اولیه شما می توانید تغییرات بوجود آمده در سایت خود را بررسی کرده و هزینه های اثر بخش در وب سایت را ارزیابی نمایید. اگر قبلاً اقدام به ساخت سایت نموده اید، این 8 مورد ضروری و اساسی را در آن بررسی نمایید. و اگر در حال ساخت سایت و اجرای آن هستید، اطمینان حاصل فرمایید که ترکیبی از این استراتژی های ساده برای بهبود فروش و افزایش سود از ابتدای امر به کار برده شده است. 
آخرین بروزرسانی : 21 شهریور, 1395