بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، استفاده از اپ‌های موبایلی در طول دوره اوج شیوع کرونا به طرز چشمگیری در سراسر جهان افزایش یافته است. با توجه به اینکه اغلب افراد به دلیل همه‌گیری کرونا مجبور به ماندن در خانه شده‌اند، مدت زمان صرف شده در اپلیکیشن‌های موبایل در طول سه‌ماهه دوم سال 2020، 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده است. طیق آخرین آمارهای ارائه شده از سوی App Annie، مردم سراسر جهان در ماه آوریل 2020 بیش از 200 میلیارد ساعت زمان صرف استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی کرده‌اند که یک رکورد جدید در این زمینه محسوب می‌شود.

آماز زمان صرف شده در اپ‌های موبایلی

در این بین، هند بیشترین میزان افزایش را شاهد بوده و مردم این کشور در سه‌ماهه دوم 2020 و در مقایسه با سه‌ماهه آخر سال گذشته، 35 درصد زمان بیشتری صرف برنامه‌های تلفن همراه کرده‌اند. کشورهای ایتالیا، اندونزی و ایالات متحده هم به ترتیب با 30، 25 و 15 درصد رشد، در رده‌های بعدی قرار دارند. در گزارش اخیر آمده: “این افزایش چشمگیر در استفاده از اپ‌های موبایلی به علت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و قرنطینه خانگی افراد در سراسر جهان در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، رخ داده است“.

در سه‌ماهه دوم 2020 همچنین رکورد بیشترین هزینه صرف شده توسط کاربران، در اکو سیستم برنامه‌های موبایلی نیز شکسته شد. بر اساس این گزارش، پرداختی کاربران در سیستم عامل آی او اس در مقایسه با سال گذشته 15 درصد بیش‌تر شده و به 17 میلیارد دلار رسیده، و این عدد در گوگل پلی استور هم با 25 درصد افزایش به 10 میلیارد دلار رسیده است. برنامه‌های غیربازی 35 درصد از مجموع هزینه صرف شده در پلتفرم آی او اس را به خود اختصاص دادند و این رقم در گوگل پلی برابر 15 درصد بوده است، که بیشتر این هزینه‌ها به پرداخت‌های درون برنامه‌ای اختصاص داشته‌اند. در طول این دوره، کاربران ایالات متحده و چین بزرگترین خریداران خدمات نرم‌افزاری در آی او اس بوده‌اند.

پردانلودترین اپ‌های موبایلی

اپلیکیشن TikTok در سه‌ماهه دوم 2020 چه از لحاظ تعداد دانلود و چه از لحاظ زمان صرف شده، در صدر قرار گرفته است. در مجموع، میزان دانلود برنامه‌ها از طریق گوگل پلی در طول این سه‌ماهه، 10 درصد رشد داشته و به 25 میلیارد رسیده است. در همین حال، تعداد دانلودهای اپ استور هم با رشد 20 درصدی نسبت به مدل مشابه سال گذشته به عدد 10 میلیارد رسیده است. برنامه‌های غیربازی در مجموع 55 درصد از کل دانلودهای گوگل پلی و 70 درصد از دانلودهای اپ استور را به خود اختصاص داده‌اند.

در گوگل پلی، آمار بیشترین دانلود مربوط به کشورهای هند و برزیل است. در پتلفرم آی او اس هم ایالات متحده و چین در صدر قرار دارند.

آخرین بروزرسانی : 23 تیر, 1399