اینستاگرام در چند سال اخیر رشد خیره‌کننده‌ای داشته است. این شبکه‌ی اجتماعی قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، امکان فیلتر کردن نظرات را برای کاربران خود فراهم کند. بدون شک بسیاری از کاربران از این ویژگی استقبال خواهند کرد.
اگر تاکنون از اینستاگرام استفاده کرده باشید، به احتمال بسیار زیاد به صورت تصادفی با عکس‌هایی روبرو شده‌اید که نظراتی نامناسب و به طور کلی خلاف علایق شما در زیر آن‌ها دیده می‌شود. متاسفانه این یکی از ویژگی‌ها و حقایق تلخ اینترنت و دنیای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی است. اما خبرهای خوبی برای کاربران اینستاگرام در راه است. این کمپانی قصد دارد اختیارات بیشتری برای کنترل نظرات نامناسب به کاربرانش بدهد.
پیش از این کاربران باید نظرات نامناسب را یکی یکی حذف کرده یا تمامی آن‌ها را فراموش کرده و به حال خود رها می‌کردند. کاربران می‌توانستند نظرات نامناسب را به اینستاگرام نیز گزارش دهند، اما این روش هم چندان کارساز نبود. حال اینستاگرام قصد دارد با ارائه‌ی این ویژگی جدید، به کاربرانش اجازه دهد فیلترهایی برای خود تعیین کرده و نظراتی را که توهین به خود تلقی می‌کنند فیلتر کنند.
نیکی جکسون کولاکو رییس بخش سیاست‌های عمومی اینستاگرام، در گفتگو با واشنگن‌پست گفته است:
هدف ما تبدیل کردن اینستاگرام به محیطی شاد، دوستانه و از همه مهم‌تر «امن» برای به اشتراک گذاری تجارب شخصی است. ما به تازگی استفاده از این ویژگی جدید را به صاحبان حساب‌هایی که در زیر پست‌های خود پذیرای سلسله نظرات گوناگونی هستند پیشنهاد کرده‌ایم تا این افراد بتوانند به راحتی نظرات نامناسب را فیلتر کنند. پس از کسب تجارب بیشتر و بهبود این ویژگی، به زودی آن را در اختیار طیف گسترده‌تر کاربرانمان قرار خواهیم داد.
آخرین بروزرسانی : 10 مرداد, 1395