با استقبال روزافزون کاربران از محتوایی ویدئویی، یوتیوب بزرگ‌ترین پلتفرم میزبانی و پخش ویدئو در جهان، بهترین فرصت را برای درآمدزایی دراختیار همه کاربرانی قرار داده است که دسترسی به اینترنت دارند. 


تا چند سال پیش، سازمان‌ها و در بهترین حالت افرادی خاص ویدئو‌ را به‌عنوان محتوا تولید و حتی منتشر می‌کردند؛ اما امروزه و به‌واسطه‌ی قدرت نفوذ اینترنت و سرویس‌هایی نظیر یوتیوب، هر فردی می‌تواند به تولیدکننده‌ی ویدئو یا وی‌لاگر تبدیل شود. همین موضوع باعث شده است فرصت‌های جدید برای درآمدزایی نیز برای کاربران فراهم شود.

شاید پیش‌پاافتاده‌ترین روش برای تولید ویدئو که به ‌ویژه در کشورمان نیز با استقبال چشمگیری روبه‌رو شده، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مخصوصا اینستاگرام است. این در حالی است که یوتیوب، پلتفرم انتشار ویدئو، بستری حرفه‌ای‌تر برای این منظور است و اتفاقا نگاهی به آمارهای آن نشان‌دهنده‌ی ظرفیت درخورتوجه آن برای درآمدزایی است. برخی از تولیدکنندگان ویدئو در یوتیوب موفق شده‌اند در سال‌های کوتاه فعالیتشان در این بستر بسیار جوان به درآمدهای چند‌میلیون‌دلاری برسند. 

آيا کسب درآمد دلاری از یوتیوب مختص سایر کشور‌ها است و کاربرانی ایرانی نمی‌توانند از آن درآمدزایی کنند؟
پاسخ این پرسش منفی است و باید بگوییم کاربران و علاقه‌مندان ایرانی نیز می‌توانند از پلتفرم یوتیوب برای درآمدزایی بهره ببرند. البته در این مسیر باید مراحلی طی کرد تا بتوان با داشتن ایده‌ای مناسب و اجرای آن در‌کنار رعایت پیش‌نیازهای اعلام‌شده‌ی یوتیوب، از این پلتفرم درآمد دلاری کسب کرد.

برگرفته از وب سایت زومیت

آخرین بروزرسانی : 07 دی, 1399