جی‌تی‌متریکس (GTmetrix) که ابزارهای سنجش سرعت سایت‌های اینترنتی را ارائه می‌کند، به جمع تحریم کنندگان کاربران ساکن ایران پیوست.

بنابر اطلاعیه‌ای که در وبسایت GTmetrix به مراجعه‌کنندگان با IP ایران نمایش داده می‌شود؛ کاربران ایرانی از 19 ماه می میلادی (29 اردیبهشت) به علت تحریم‌ها، دیگر امکان دسترسی به این وب‌سایت و استفاده از ابزارهای آن را نخواهند داشت:

«اطلاعیه مهم. جی‌تی‌متریکس، به دلیل تحریم‌های دولتی، دسترسی بازدیدکنندگان از ایران را از 19 می 2022 محدود خواهد کرد. بازدیدکنندگان از ایران، از این تاریخ نمی‌توانند از امکانات Gtmtrix استفاده کنند. بابت ناراحتی‌هایی که با این اتفاق پیش خواهد آمد، عذرخواهی می‌کنیم.»

اگر با استفاده از ابزارهای تغییر آی‌پی سری به این وبسایت بزنید، با چنین اطلاعیه‌ای رو به رو نخواهید شد، از همین رو به نظر می‌رسد امکان استفاده از ابزارهای جی‌تی‌متریکس با این روش برای کاربران ایرانی در دسترس باشد.

همان طور که گفته شد، جی‌تی‌متریکس علت این محدودیت را تحریم‌های اعمال شده علیه ایران بیان کرده است. نکته جالب توجه، عذرخواهی این وبسایت از کاربران ایرانی بابت محدودیت پیش آمده است؛ به نظر می‌رسد فشارهای دولت آمریکا در این زمینه باعث شده تا جی‌تی‌متریکس هم به جمع تحریم کنندگان ایرانی بپیوندد.

گفتنی است این وبسایت اطلاعاتی در رابطه به کارکرد سایت موردنظر کاربر، دلایل کندی سرعت و فرصت‌های بهینه سازی آن سایت ارائه می‌کند که از هفته آینده دیگر در دسترس کاربران ایرانی قرار نخواهد داشت.

جی‌تی‌متریکس اولین و احتمالا آخرین پلتفرمی نیست که کاربران ایرانی را تحریم کرده است. پیش از این پلتفرم OpenSea، دیسکورد، بیت‌دیفندر و Avira، ایران را در لیست تحریمی‌های خود قرار داده بودند.

 

برگرفته از دیجیاتو

آخرین بروزرسانی : 21 اردیبهشت, 1401