حتما و بدون شک تا حالا کلیپ های منتشر شده از لب خوانی های بامزه کاربران را که با اپ دابسمش آماده می شوند را دیده اید، این اپلیکیشن خلاقانه نه تنها در میان کاربران ایرانی بلکه در میان کاربران سرتاسر دنیا مورد قبول واقع شده است. شرکت توسعه دهنده دابسمش که در شهر برلین قرار دارد این بار قصد قد علم کردن در میان ابزار های گفتگو را دارد تا کاربرانش مدت زمان بیشتری را در این اپ بگذرانند و از قضا می خواهد رقیب سیستم هایی نظیر فیسبوک و توییتر گردد. نسخه دوم این از برنامه دابسمش که بزودی برای دستگاه های اندروید و iOS در دسترس قرار خواهد گرفت توانایی گفتگو را به کاربران خواهد داد به نحوی که کاربران می توانند برای ارتباط با هم از صداگذاری کلیپ ها استفاده کنند که اصطلاحا به آن ‘dubs’ گفته خواهد شد. این امکان هم برای گفتگوی دو نفره و هم گروهی فراهم شده است.
در طراحی جدید اپ دابسمش کاربران صفحه پروفایل دوباره طراحی شده ای را در اختیار دارند که می توانند دیگران را از آخرین دابسمش هایشان مطلع کنند و صداها را به آسانی در اختیار دیگران قرار دهند.
بنیانگذار و مدیرعامل دابسمش Jonas Drueppel می گوید: از وقتی این برنامه همه گیر شد شاهد این اتفاق بودیم که بسیاری به جای استفاده از اموجی (شکلک ها) از دابسمش ها استفاده می کنند و این ویدئوی ها کوچک به راحتی می توانند پیام کاربران را انتقال دهند.
این جریان در حالی است که هنوز درک اینکه کاربران بتوانند برای برقراری ارتباط از دابسمش یا همان صداهای دیکران استفاده کنند کمی سخت است، و از نظر بنده نگارنده با توجه به گسترده بودن بازار رقابت میان ابزار های گفتگو این ایده آنچنان همه گیر نخواهد شد

آخرین بروزرسانی : 30 اردیبهشت, 1395