شرکت گوگل قصد دارد امشب و در جریان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان، پس از مدت‌ها انتظار بالاخره ورودش به حوزه دستگاه‌های خانگی قابل کنترل با دستورهای صوتی را اعلام کند. 
 
هفته پیش خواندیم که گوگل قصد دارد به زودی از دستگاه دستیار صوتی جدید خود رونمایی می کند. اکنون مشخص شده که این دستگاه هوشمند جدید Google Home نام دارد. گوگل هوم یک دستیار مجازی است که می‌تواند به پرسش‌های کاربر پاسخ داده و برخی امور ابتدایی را انجام دهد.
 
گوگل هوم از پاییز سال جاری وارد بازار خواهد شد که با توجه به سرعت پیشرفت شرکت‌ها در عرصه فناوری، مدت زمان زیادی محسوب می‌شود. دستگاه جدید گوگل در واقع برای رقابت با اسپیکر هوشمند آمازون اکو طراحی شده است، اسپیکری که بیش از دو سال پیش معرفی شد. آمازون تا به امروز موفق شده بیش از 3 میلیون از این اسپیکر را به فروش برساند.
دستیارهای صوتی که مبتنی بر هوش مصنوعی عمل می‌کنند در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین فناوری‌های بازار هستند، شرکت اپل دستیار مجازی سیری خود را در سال 2011 به بازار عرضه کرد، این محصول در کمترین زمان طرفداران زیادی را به خود جلب کرد اما آمازون اکو یک محصول مصرفی بسیار کاربردی است. الکسا، که مغز متفکر آمازون اکو است، می تواند برای کاربر از اوبر ماشین بگیرد، پیتزا سفارش دهد و داده‌های مربوط به تناسب اندام جمع آوری کند.

برگرفته از شهر خبر
آخرین بروزرسانی : 29 اردیبهشت, 1395