قابلیت جدید اسنپ با عنوان «تغییر مقصد حین سفر» روی نسخه جدید اپلیکیشن در دسترس کاربران این اپلیکیشن قرار گرفته است. اسنپ، این قابلیت را در راستای پاسخ نیاز کاربران ارائه کرده و سعی داشته تا با پیاده‌سازی آن، در پیشرفت و جامع‌تر شدن خدمات تاکسی اینترنتی در کشور تاثیر بگذارد.

روابط عمومی اسنپ گزارش داده که بر اساس مطالعاتی که روی سفرهای انجام گرفته در این سامانه صورت گرفته، تیم فنی اسنپ تصمیم گرفته تا این قابلیت را در اپلکیشن جدید قرار دهد تا کاربران با خیالی آسوده‌تر سفر کنند. بر اساس این مطالعات و آمارهایی که در سامانه اسنپ مشاهده می‌شود، روزانه نزدیک به ۱۵ درصد از سفرهای اسنپ با تغییر مقصد نهایی انجام می‌شود؛ تحقق این موضوع اما تا پیش از امروز، با مشکلاتی همراه بود و موجب سردرگمی و اتلاف وقت کاربران می‌شد.

تیم اسنپ با علم بر اینکه این تقاضای گسترده نشان می‌دهد مسافران به دلایل متعدد حین سفر نیاز داشته‌اند تا مقصد نهایی خود را تغییر دهند؛ به ساخت و پیاده‌سازی این ویژگی مبادرت ورزیده است. بسیاری از مسافران یا مقصد را اشتباه وارد کرده‌اند یا بنا به هر دلیل دیگری در حین سفر مجبور به تغییر مسیر خود هستند و این موضوع موجب پیاده‌سازی این ویژگی شده است.

در نسخه جدید اپلیکیشن کاربران مسافر و راننده اسنپ راهکاری ساده‌تر و سریع‌تر برای اعمال این تغییر طراحی شده است.  با قابلیت «تغییر مقصد حین سفر» دیگر نیازی به هماهنگی تلفنی با پشتیبانی نیست. شما به راحتی می‌توانید با انتخاب گزینه تغییر مقصد در اپلیکیشن، پس از محاسبه مجدد هزینه و تایید راننده، مسیر خود را تغییر دهید.

 

روش‌های تغییر مقصد اما چه هستند؟

از دو راه می‌توانید از گزینه تغییر مقصد حین سفر در اپلیکیشین اسنپ استفاده کنید.

وقتی در خودروی اسنپ حین سفر هستید، اپلیکیشن اسنپ را باز کنید و صفحه‌ای را که مشخصات سفر در آن ثبت شده بالا بکشید. کنار مقصد سفر گزینه‌ سبزرنگی می‌بینید: تغییر مقصد.

همچنین می‌توانید روی همان صفحه مشخصات سفر «گزینه‌های سفر»‌ را انتخاب کنید و در بین گزینه‌های سفر، گزینه تغییر مقصد را پیدا کنید.

با هر کدام از این روش‌ها، به صفحه‌ای فرستاده می‌شوید که همان مرحله انتخاب مقصد روی نقشه است. در این صفحه به آدرس‌های منتخب خود هم دسترسی دارید و می‌توانید به جای مشخص کردن مقصد به صورت دستی، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

پس از تایید مقصد جدید، هزینه سفر با توجه به موقعیت مکانی مقصد دوباره محاسبه می‌شود. منتظر بمانید تا قیمت جدید برای شما نمایش داده شود.

در صورتی که قیمت جدید را می‌پذیرید، گزینه تایید را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این هزینه تا مدت مشخصی اعتبار دارد و اگر گزینه تایید را لمس نکنید، پس از مدتی کوتاه قیمت باید مجددا محاسبه شود.

ناگفته نماند بهتر است تغییر مقصد را با هماهنگی راننده انجام دهید چرا که در نهایت این راننده است که باید تایید نهایی را انجام دهد. در واقع راننده، با استفاده از اپلیکیشن خود، مقصد جدید را روی نقشه با تفکیک منطقه طرح ترافیک مشاهده می‌کند و در صورت امکان تردد در آن مسیر درخواست تغییر مقصد شما را تایید یا رد می‌کند. پس از تایید یا عدم تایید راننده، پیغامی را روی اپلیکیشن خود می‌بینید که  وضعیت ادامه سفر را به اطلاع شما می‌رساند.

توجه داشته باشید که پس از آغاز سفر می‌توانید مقصد خود را تغییر دهید و حتما باید آخرین نسخه اپلیکیشن را نصب کرده باشید. گفتنیست علاوه بر سفر اسنپ، این قابلیت برای اسنپ بایک هم در دسترس است، اما در حال حاضر فعلا فقط برای سفرهای داخل شهر و تک مقصد می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. در صورتی‌که برای فرد دیگری سفر اسنپی‌ گرفته‌اید، باز هم باید به روال سابق، با هماهنگی پشتیبانی در صورت نیاز مقصد مسافر خود را تغییر دهید.

ها

آخرین بروزرسانی : 04 مرداد, 1399