در کنار کار بر روی گوشی‌های هوشمند رده بالا و آداپتورهای شارژ سازگار با محیط زیست، سامسونگ قصد دارد طول عمر باتری دستگاه‌های خود را هم ارتقاء دهد. گزارشی که به تازگی منتشر شده حاکی از آن است که این شرکت کره‌ای ممکن است از یک باتری 7000 میلی آمپر ساعتی در گوشی آتی از سری گلکسی ام استفاده کند.

براساس این گزارش، اخیراً کمپانی مستقر در سئول برای گوشی گلکسی ام 41 (Galaxy M41) در کشور چین مجوز گرفته است، که شایعه شده است دارای یک باتری عظیم خواهد بود. پیش از این گزارش‌هایی در خصوص لغو تولید این گوشی ارائه شده بود اما ظاهراً این گزارش‌ها صحت نداشته‌اند و تأییدیه گلکسی ام 41 نشان می‌دهد که این گوشی جدید با باتری 6800 میلی آمپر ساعتی عرضه خواهد شد.

در این گزارش همچنین آمده که اگر چه ظرفیت واقعی باتری 6800 میلی آمپر ساعت است، اما سامسونگ ممکن است در پروسه ارتقاء گوشی این عدد را به 7000 برساند. بنابراین، ظرفیت “معمولی”، یعنی ظرفیتی که در تبلیغات نیز به آن اشاره خواهد شد، 7000 میلی آمپر ساعت خواهد بود.

در حال حاضر، گلکسی ام 31 در بین گوشی‌های سامسونگ بیشترین ظرفیت شارژ را داشته و از یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. بنابراین، اگر سامسونگ بتواند این جهش 1000 میلی آمپر ساعتی را در گلکسی ام 41 اعمال کند، می‌توان انتظار داشت که طول عمر باتری به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند.

البته، باید این نکته را هم مد نظر قرار داد که استفاده از باتری بزرگتر به معنای بدنه بزرگتر دستگاه است. گلکسی ام 31 که از باتری 6000 میلی آمپری بهره می‌برد، 6.4 اینچی است. بنابراین، به نظر می‌رسد که گلکسی ام 41 با باتری 7000 میلی آمپری، بدنه‌ای بزرگتر و به تبع آن صفحه نمایشگر بزرگ‌تری نیز داشته باشد و بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش هم مساوی مصرف بالاتر باتری است!

در هر صورت هنوز هیچ یک از این گزارش‌ها به صورت رسمی از سوی سامسونگ تأیید نشده و باید تا زمان رونمایی گلکسی ام 41 منتظر بمانیم.

آخرین بروزرسانی : 23 تیر, 1399