از تاریخ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ مایکروسافت دیگر از مرورگر اینترنت اکسپلورر در سرویس‌های آنلاین خود مانند آفیس ۳۶۵، وان درایو و اوت‌لوک پشتیبانی نخواهد کرد. پشتیبانی از این مرورگر با اپلیکیشن وب مایکروسافت تیمز سریعتر از دیگر سرویس‌ها پایان می‌یابد و از ۱۰ آذر امسال مایکروسافت از آن پشتیبانی نخواهد کرد.

در حالی که انتظار می‌‌رود کاربران سازمانی همچنان به استفاده از اینترنت اکسپلورر ۱۱ ادامه دهند، شرکت مایکروسافت امیدوار است حالت لگاسی اینترنت اکسپلورر در مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم به روند انتقال به مرورگر جدید کمک کند. این حالت امکان دسترسی کسب و کارها به سایت‌های قدیمی که برای اینترنت اکسپلورر طراحی شده‌اند را فراهم می‌کند تا مایکروسافت بتواند به صورت کامل پشتیبانی از این مرورگر را در ویندوز ۱۰ متوقف کند.

علاوه بر اینترنت اکسپلورر، مایکروسافت به پشتیبانی از نسخه لگاسی مرورگر اج یا همان نسخه اولیه و اصلی نیز پایان خواهد داد. این کمپانی پس از تاریخ ۱۹ اسفند بروزرسانی امنیتی برای این مرورگر منتشر نخواهد کرد. مایکروسافت قصد دارد کاربران را متقاعد به استفاده از نسخه جدید مرورگر خود کند و همچنین اعلام کرده تمام دستگاه‌های جدید و آپدیت‌های اصلی ویندوز ۱۰ در آینده حاوی نسخه جدید مرورگر اج خواهند بود.

مایکروسافت در سال‌های گذشته تلاش کرده میزان استفاده از اینترنت اکسپلورر را کاهش و به پشتیبانی از آن پایان دهد. این کمپانی اولین بار در سال ۲۰۱۵ از مرورگر اج با اسم رمز «Project Spartan» رونمایی کرد که پایانی بر برند اینترنت اکسپلورر محسوب می‌شد. تقریبا از یکسال پیش اینترنت اکسپلورر از دید مایکروسافت یک مرورگر نبود و سعی داشت کسب و کارها را از آن دور کند.

کمتر از یکسال پیش مایکروسافت مرورگر اج کرومیوم را منتشر کرد. این مرورگر در مقایسه با نسخه اصلی خود پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده و با افزونه‌های گوگل کروم نیز سازگار است.

آخرین بروزرسانی : 30 مرداد, 1399