توییتر اعلام کرده که مشغول تست محدودیت ۲۸۰ کاراکتری برای هر پیام ارسالی از طریق پلتفرم خود است. این رقم دوبرابر محدوده ۱۴۰ کاراکتری موجود است که از زمان راه اندازی شبکه اجتماعی مورد بحث در سال ۲۰۰۶ میلادی تا امروز اعمال شده.
البته باید اشاره کنیم که فعلا شمار محدودی از کاربران پلتفرم مذکور (درصد تک رقمی) قادر خواهند بود که ظرف هفته های آینده توییت های خود را در این محدوده ارسال نمایند تا به تدریج این امکان در اختیار دیگر کاربران نیز قرار گیرد.
نکته دیگر آنکه تمامی زبان های رایج دنیا در این فرایند آزمایشی قرار ندارند و آنهایی که پیام هایشان را به یکی از زبان های ژاپنی، چینی و کره ای ارسال می کنند به روز رسانی را دریافت نخواهند کرد.
علت هم این است که توییتر دریافته در این زبان ها هر کاراکتر می تواند دوبرابر اطلاعات قابل انتقال توسط هر کاراکتر در زبان انگلیسی را به مخاطب انتقال دهد. به همین خاطر طبق بررسی های انجام شده توسط این شبکه اجتماعی ۹ درصد از توییت هایی که به زبان انگلیسی انجام می گیرند از محدوده ۱۴۰ کاراکتری فراتر می روند در حالی که در زبان ژاپنی این رقم تنها برابر با ۴ درصد است.
طبق دیتای دیگری که توییتر به تازگی منتشر کرده اغلب توییت های ژاپنی از ۱۵ کاراکتر تشکیل می شوند در حالی که این رقم برای توییت های انگلیسی برابر با ۳۴ کاراکتر است.
توییتر خاطر نشان کرده که بسیاری از کاربرانش ممکن است نوعی وابستگی احساسی به محدوده ۱۴۰ کاراکتری آن پیدا کرده باشند که در جریان این سال ها با آن دست و پنجه نرم کرده اند. از طرف دیگری بسیاری دریافته اند چنین محدودیتی که به نوعی مانع از تعاملشان با جهان پیرامون شده و باعث شده نتوانند تنها در یک توییت پیام خود را به مخاطب منتقل کنند، به نوعی بی مفهوم است.
در هر حال انتظار می رود به محض اینکه اغلب کاربران توییتر بتوانند پیام های خود را در قالب ۲۸۰ کاراکتر به مخاطبانشان انتقال دهند، این وابستگی احساسی نیز رفع گردد.

آخرین بروزرسانی : 05 مهر, 1396