در این نرم افزار می توان صفر تا صد یک پروژه را بازنمایی کرد و این امکان برای کارفرمایان به وجود می آید تا مراحل جذب و خرید یک مشتری را به دقت زیر نظر داشته باشند. همچنین، امکانات متعددی همچون دسته بندی مشتریان ویژه در این نرم افزار وجود دارد و همین امر می تواند باعث شود تا شرایط خاصی برای مشتریان وی آی پی در نظر گرفته شود. امروزه، تمامی شرکت های بزرگ برای مدیریت روند کاری مشتریان خود از این نرم افزار استفاده می کنند. 
 


نرم افزار crm چیست؟
این نرم افزار روشی ایده آل و نوین برای بازاریابی هدفمند است. با استفاده از crm کارمندان می توانند نیازهای مشتریان جدید را شناسایی کنند و با ارائه خدمات متناسب به آنها کمک نمایند به آنچه نیاز دارند دست پیدا کنند. راهکارها و مسیری که توسط نرم افزار crm ارائه می شود شگفت انگیز است و می تواند نرخ فروش را به میزان زیادی متحول سازد. همچنین، کارمندان با استفاده از این نرم افزار می توانند نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی نمایند و با رفع آنها به ارتقا راندمان کاری خود کمک کنند. 


مزایای استفاده از نرم‌ افزار CRM 
مزایای نرم افزار سی آرم ام به حدی شگفت انگیز است که هرگز نمی توان آن را نادیده گرفت. بی شک یکی از مهمترین مزیت های این نرم افزار افزایش فروش است. زیرا این نرم افزار مسیر را به خوبی نشان می دهد و با ارائه راهکارها مناسب بروز خطاها را به حداقل می رساند. از مزایای دیگر نرم افزار سی آر ام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نرم افزار سی آر ام به کسب و کارها کمک می کند تا نرخ نگهداری از مشتریان افزایش پیدا کند. 
نرم افزار سی آر ام به کسب و کارها کمک می کند تا خدمات پس از فروش بهبود پیدا کند. 
نرم افزار سی آر ام به کسب و کارها کمک می کند تا خدمات تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ خود را هدفمند پیش ببرند. 
نرم افزار سی آر ام به کسب و کارها کمک می کند تا نرخ خرید مشتریان را افزایش دهند. 
نرم افزار سی آر ام به کسب و کارها کمک می کند تا خط مشی کاری بهتر مشخص شود.
نرم افزار سی آر ام ارتباطات میان سازمانی را سرعت می دهد.
در واقع، با این نرم افزار پوشه هر مشتری در مقابل چشم کارمندان قرار دارد و آنها با استفاده از این اطلاعات راحت تر می توانند مشتریان را راهنمایی کنند. این موضوع سبب کاهش در زمان و تمرکز بیشتر بر موفقیت کاری می شود. به همین دلیل، امروزه تمامی کسب و کارهایی که به دنبال موفقیت هستند استفاده از نرم افزار crm را مد نظر قرار می دهند. 

اهداف استفاده از نرم افزار CRM 
یکی از اهداف اصلی نرم افزار crm تجزیه و تحلیل داده هاست. در تمامی نرم افزارهای سی آر ام امکان گزارش گیری تعبیه شده است. شما می توانید در هر دوره گزارشی را از این نرم افزار بدست بیاورید و عملکرد تیم فروش را بررسی کنید. 
همچنین، این نرم افزار این امکان را فراهم می سازد تا سیستم یک شرکت به صورت اتوماسیون شود و همه چیز تحت کنترل قرار گیرد. در این صورت داده های یک شرکت از بین نمی روند و داده ها برای همیشه در سیستم باقی می مانند. این موضوعی است که تمامی کسب و کارها در زمان استفاده از نرم افزار crm باید مد نظر داشته باشند. 
 

چه کسانی از مزایای CRM سود می‌برند؟
شاید بتوان گفت یکی از مهمترین سوالاتی که افراد در زمان نصب و اجرای نرم افزار crm می پرسند در این زمینه است که نصب این نرم افزار به طور ویژه مناسب چه کسانی است! در پاسخ به این سوال باید بگوییم کسب و کارها و مشتریان هر دو به یک اندازه از نصب نرم افزار crm سود می برند. در واقع، این نرم افزار باعث می شود تا صاحبان کسب و کار فروش را با تمرکز بیشتری پیش ببرند. به طور مثال، شما می توانید به صورت دوره ای روند فروش خود را که بر روی سی آر ام نصب کرده اید بررسی کنید و به این نتیجه برسید آیا این روند درست است و یا نیاز به تغییر دارد. 
از طرف دیگران، کسب و کارهایی که از این نرم افزار استفاده می کنند در زمان کوتاه تر می توانند به مشتریانشان خدمات ارائه دهند و همین امر رضایت مشتریان را در پی دارد. در نتیجه، هم صاحبان کسب و کارها و هم مشتریان از نرم افزار crm سود می برند و این موضوع اهمیت بسیار زیادی در موفقیت و افزایش فروش دارد. 


انواع سیستم های CRM
به طور کلی، هدف نرم افزار crm مدیریت روابط با مشتری است. امروزه، شرکت های متعددی وجود دارند که هر یک نرم افزار سی آرم ام را با امکانات متفاوتی ارائه می دهند. همچنین، گرافیک و صفحه کاربری نرم افزار سی آر ام هر شرکت با شرکت دیگر متفاوت است. به همین دلیل توصیه می شود قبل از آنکه این نرم افزار سی آر ام را خریداری کنید، اما نسخه رایگان آن را مشاهده کنید و برای مدتی از آن استفاده نمایید. 
زیرا شما و کارمنداتان قرار است که از نرم افزار سی آر ام استفاده کنند. اگر شما نتوانید با این نرم افزار از لحاظ گرافیکی ارتباط برقرار کنید، ممکن است این نرم افزار برای شما خسته کننده باشد و همین امر مشکلات زیادی را برای شما به وجود می آورد. 

 امکانات نرم افزار crm 
اکنون که به ویژگی ها و مزایای بیشمار نرم افزار crm پی برده اید ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چه امکاناتی در این نرم افزار وجود دارد! امکانات این نرم افزار بسیار زیاد هستند. یکی از امکانات ویژه این نرم افزار امکان ارسال نامه های اداری درون سازمانی است. شما می توانید افرادی را که قرار است گیرنده این نامه باشند و یا آنها نیز باید یک نسخه از نامه را داشته باشند در این نامه منشن کنید. این امر مکاتبات اداری را کاهش می دهد و کارها سریعتر پیش می روند. 

آیا امکان چت آنلاین در این نرم افزار وجود دارد؟
یکی دیگر از امکاناتی که در نرم افزار crm موجود است چت آنلاین است. افرادی که به سیستم سی آر ام متصل هستند می توانند با یکدیگر به مکالمه بپردازند و دیگر نیازی به تلفن نیست. این موضوع می تواند باعث شود تا تمامی افراد سریعتر کارهای خود را پیش ببرند. 

آیا تقویم یادآوری در نرم افزار سی آرم موجود است؟
به طور مثال موقعیتی را تصور کنید که قرار است شما فردا کار مهمی را انجام دهید و می خواهید این موضوع به شما یادآوری شود. شما می توانید در سیستم سی آر ام این موضوع را ثبت کنید و آلارم را فعال نمایید. این پیام در ساعت مشخص شده به شما نمایش داده می شود و تا زمانی که گزینه «انجام شد» در آن ثبت نگردد این پیام دائما نمایش داده می شود و به شما یادآوری می کند که این کار مهم است. 

آیا می توان از نرم افزار سی آر ام گزارش گرفت؟
شاید بتوان گفت مهمترین دلیلی که سبب می شود سازمان ها برای نصب نرم افزار crm اقدام کنند امکان گزارش گیری از این نرم افزار است. به طور مثال تصور کنید که کسب و کار شما کمپینی را برای فروش محصول خاصی راه اندازی کرده است. اکنون بعد از 3 ماه که کمپین به اتمام رسیده است می خواهید نتیجه فروش این کمپین را مشاهده کنید. نرم افزار crm بهترین روش برای گزارش گیری و نظارت بر داده های فروش است. در پایان می توانید تصمیم گیری کنید آیا کسب و کار شما به این کمپین ها نیاز دارد یا خیر!

آیا می توان با نرم افزار crm فاکتور زد؟
نرم افزار سی آر ام این قابلیت را دارد که با سیستم حسابداری یکپارچه گردد. در نتیجه، فروشندگان می توانند فاکتور و پیش فاکتور خود را از طریق نرم افزار سی آر ام صادر کنند. این امر فشار را از روی کارمندانی که باید یک بار از سی آرم استفاده کنند و بار دیگر با استفاده از سیستم حسابداری فاکتور و یا پیش فاکتور را صادر کنند بر می دارد. صدور فاکتور و پیش فاکتور با این نرم افزار بسیار ساده است و به افراد کمک می کند تا بر پروسه فروش و جذب مشتری تمرکز داشته باشند.

نرم افزار CRM چگونه باعث افزایش فروش سازمان می‌شود؟ 
نرم افزار crmبخش فروش را متحول می سازد. این نرم افزار آیتم های لازم را برای مانیتورینگ در اختیار تیم فروش قرار می دهد و این امر به کارمندان کمک می کند تا هر چه زودتر نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنند و با رفع مشکلات به افزایش فروش کمک کنند. همچنین، کارمندان فروش برای جذب بیشتر مشتریان می توانند می توانند با کارمندان بخش بازاریابی هماهنگ شوند و کمپین های مناسب را راه اندازی کنند. این موضوع می تواند منجر به افزایش فروش گردد و همین امر می تواند موفقیت عمده ای را برای کسب و کارها در پی داشته باشد.
 

کاربرد نرم افزار CRM در کسب و کار 
همانطور که پیشتر در این متن به آن اشاره کردیم نرم افزار crm می تواند به افزایش فروش کمک کند. اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه این امر ممکن است! بهتر است بدانید برای استفاده از نرم افزار سی آر ام باید تمامی رویه به صورت پروژه تعریف شود. در نتیجه، شما می توانید متوجه شوید که یک پروژه در چه قسمتی متوقف می شود و یا چرا پروژه ها به نتیجه نمی رسند. این کار به شما کمک می کند تا رویه های مازاد را حذف کنید و رویه های درست را به پروژه های جذب مشتری خود بیافزایید. 

اهمیت انتخاب نرم افزار CRM 
شاید بتوان گفت مهمترین دلیل انتخاب نرم افزار سی آر ام سامان دهی اطلاعات است. همانطور که می دانید کسب و کارها با انبوهی از اطلاعات رو به رو هستند و اگر این اطلاعات از دست بروند کسب و کارها آسیب بسیار زیادی می بینند. نرم افزار crm دارای این قابلیت است که اطلاعات در دسته بندی های مختلف از صفر تا صد وارد سیستم شوند. 
همچنین، ممکن است در این پروسه متوجه شوید که برخی از پروژه های شما منجر به خرید نشده اند. در نتیجه، شما می توانید دوباره با مشتریان تماس بگیرید و با روش های مختلف بازار یابی آنها را ترغیب به خرید نمایید. این کار می تواند سود قابل توجهی را به حساب شما باز گرداند و به موفقیت کسب و کار شما در دنیای پر رقابت امروزی کمک نماید. 

بهترین نرم افزار crm 
کسانی که می خواهند برای خرید نرم افزار crm اقدام کنند در این باره سوال می پرسند که بهترین نرم افزار سی آر ام چیست! در پاسخ به این سوال باید بگوییم بهترین نرم افزار به نرم افزاری گفته می شود که سیستم پشتیبانی قوی دارد. اگر می خواهید برای نصب و راه اندازی نرم افزار سی آر ام اقدام کنید باید به شرکت های معتبر مراجعه کنید و مطمن باشید که آنها بهترین و سریع ترین خدمات را در اختیار شما قرار می دهند. این موضوع می تواند استفاده از نرم افزار سی آر ام را تسهیل سازد. 

ویژگی های کلیدی نرم افزار CRM 
در طول این متن بارها به مزایای استفاده از نرم افزار crm اشاره کردیم. اما بسیاری از افراد تمایل دارند در مورد ویژگی های کلیدی این نرم افزار اطلاعات کسب کنند. اگر بخواهیم نگاه کلی به ویژگی های این نرم افزار داشته باشیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

افزایش نرخ فروش 
افزایش رضایت مشتریان 
هدایت بهتر پروژه ها 
تعیین برنامه های مناسب برای بازار یابی 
مشخص کردن مشتریان ویژه و ارائه خدمات خاص به آنها 
این موارد را می توان به عنوان ویژگی های کلیدی نرم افزار crm در نظر گرفت که باعث موفقیت کسب و کارها می شوند و نقش موثری در فروش و بهینه سازی فرآیند فروش و بازار یابی دارند.

پارامترهای مهم انتخاب بهترین نرم افزار CRM 
اکنون که با خواندن ویژگی های نرم افزار crm اغوا شده اید که برای تهیه و خرید نرم افزار crm اقدام کنید ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که مهمترین پارامترهای انتخاب نرم افزار سی آر ام کدامند! این پارامترها به شرح زیرند:

نرم افزار سی آر ام باید به سادگی قابل استفاده باشد. برای اینکار پیشنهاد ما به شما این است از نسخه آزمایشی استفاده کنید و در صورتی که توانستید با آن نرم افزار ارتباط برقرار کنید، برای خرید نرم افزار سی آر ام اقدام نمایید. 
نرم افزار سی آر ام باید کلیه نیازهای بخش فروش و بازاریابی را پوشش دهد. به همین دلیل، کارمندانی که قرار است در بخش فروش و بازاریابی از این نرم افزار استفاده کنند باید زمان بگذارند و بخش های را که نیاز دارند مشخص نمایند و سپس برای اجرا به شرکت های سی آر ام ارجاع دهند. 
توجه داشته باشید شما باید شرکتی را برای نصب و راه اندازی نرم افزار crm انتخاب کنید تا بتوانند این خدمات را با کیفیت بالا به شما ارائه دهند و در طول مسیر همراه شما باشند و شما را راهنمایی نمایند. اگر شرکتی معتبر نیست و یا تجربه لازم را ندارد، هرگز از آن خدمات دریافت نکنید.

مهم‌ ترین عوامل موفقیت در پیاده سازی نرم افزار CRM 
کسانی که می خواهند برای راه اندازی نرم افزار crm اقدام می کنند باید از قبل به مجهزسازی سیستم های خود توجه داشته باشند. این افراد باید طبق شرایطی که شرکت های فروش نرم افزار crm اعلام می کنند سیستم های خود را ارتقا دهند تا این نرم افزار قابل اجرا باشد. همچنین، سیستم ها باید مجهز به ویندوز به روز و آپدیت شده باشند. توصیه می شود قبل از آنکه نرم افزار خود را نصب کنید به این موارد توجه داشته باشید و سیستم های خود را آپدیت نمایید. 

چگونه نرم افزار CRM را با موفقیت پیاده سازی کنیم؟
پس از آنکه سیستم های کامپیوتری آپدیت شدند، حالا نوبت به اجرای نرم افزار crm می رسد. این نرم افزار در صورتی که نیروهای فروش به خوبی آموزش داده شوند قابل استفاده است. اما کارشناسان به این موضوع اشاره می کنند بزرگترین مانع برای پیاده سازی نرم افزار سی آر ام عدم وارد کردن داده های درست و قابل اجراست. اگر داده ها ناقص باشند، عملکرد نرم افزار سی آر ام تحت تاثیر قرار می گیرد و همین امر مشکلات زیادی را در زمان استفاده از این نرم افزار به وجود می آورد. 
 

اشتباهات رایج هنگام پیاده سازی نرم افزار CRM 
برخی از بدترین اشتباهاتی که سبب می شوند شما هرگز نتوانید از نرم افزار crmاستفاده نمایید عدم توجه به سیستم هایی است که قرار است نرم افزارها پیاده سازی شوند. شما باید ابتدا سیستم ها را آپدیت کنید و پس از آن این نرم افزار را اجرا نمایید.
وارد کردن داده های ناقص در نرم افزار سی آر ام یکی دیگر از مواردی است که عملکرد این نرم افزار را تحت تاثیر قرار می دهد. از دیگر اشتباهات رایج در زمان پیاده سازی نرم افزار سی آر ام می توان به عدم هماهنگی بخش فروش و بخش حسابداری اشاره کرد و همین امر روش استفاده از نرم افزار crm را با چالش های زیادی رو به رو می کند.

لیست بهترین نرم افزارهای CRM ایران
بسیاری از افراد در مورد بهترین نرم افزار crm سوال می پرسند. بهتر است بدانید شما با یک جستجو ساده در اینترنت می توانید به لیست کاملی از بهترین شرکت هایی که این نرم افزار را ارائه می دهند دسترسی داشته باشید. با وجود این، توصیه می شود قبل از درخواست برای نصب این نرم افزار از تجربه آن شرکت اطمینان حاصل کنید. 

نرم افزار crm، گزینه ای ایده آل برای موفقیت کسب و کارها!
تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کافی را در مورد نرم افزار crm در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید این نرم افزار فواید زیادی را برای کسب و کارها در پی دارد که از مهمترین آنها می توان به یکپارچه سازی اطلاعات، ارتباطات مدیریت شده درون سازمانی، افزایش نرخ فروش و هدفمند سازی برنامه های بازاریابی اشاره کرد. کسب و کارهایی که می خواهند از این نرم افزار استفاده کنند باید ارتباط قوی میان سیستم حسابداری و فروش ایجاد کنند تا بتوانند از نصب نرم افزار سی آر ام بهترین نتیجه را بدست بیاورند و فروش را بالا ببرند.
 

 

Crm
Crm نرم افزار مدیریت روابط با مشتریان است که به شما کمک می کند روابط تان را با مشتریان به خوبی پیش ببرید و بتوانید کمپین های بازاریابی را مدیریت نمایید. امروزه، این نرم افزار در سراسر دنیا و در شرکتهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و مدیران کسب و کارها می توانند برای ایجاد روابط هدفمند به این نرم افزار تکیه کنند. 
همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم این سامانه یک راه حل جامع و یکپارچه برای برقراری ارتباط با مشتریان است. شما می توانید پروژه های مرتبط به مشتریان را از صفر تا صد در این نرم افزار وارد کنید. در واقع، پس از پایان دوره های مشخص می توانید با تحلیل های بدست آمده از نرم افزار Crm مشتریان ویژه خود را از مشتریان معمولی جدا کنید و به این موضوع بپردازید که چرا برخی از مشتریان از شما خرید نکرده اند. با استفاده از این سامانه می توان نقاط ضعف کسب و کار را شناخت و همین موضوع است که باعث پیشرفت کسب و کارها می شود و به موفقیت شما در دنیای پر رقابت امروزی کمک می کند. 

نرم افزار crm software
اکنون ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که نرم افزار Crm چه ویژگی هایی دارد که امروزه به یکی از محصولات پر طرفدار تبدیل شده است! ویژگی های این نرم افزارها به شرح زیرند:

نرم افزار سی آر ام امنیت اطلاعات موجود در سیستم را بالا می برد. 
نرم افزار سی آر ام به راحتی قابل اجرا و استفاده است. 
نرم افزار سی آر ام به راحتی تغییر پیدا می کند و شما می توانید المان های مورد نیاز را به آن بیافزایید. 
نرم افزار سی آر ام این امکان را برای شما به وجود می آورد تا نمودارها را با رسم کنید و به مدیران کسب و کارها تحویل دهید. 
نرم افزار سی آر ام هزینه کمی دارد و این موضوع برای کسب و کارها اهمیت زیادی دارد.
بهترین نرم افزار crm 
شاید این سوال برایتان پیش بیاید که بهترین نرم افزار Crm کدام نرم افزار است. با توجه به این موضوع که تمامی این نرم افزارها دارای یک بیس و یا مبنا هستند، در نتیجه همگی آنها یک کار را برای شما انجام می دهند. اما چیزی که اهمیت دارد، پشتیبانی از نرم افزار سی آر ام است. شما باید این نرم افزار را از شرکتی دریافت کنید که خدمات پشتیبانی قوی دارد و به زودی مشکلات و سوالاتتان را رفع می نماید.

 سی ار ام 
خبر خوب این است که تمامی شرکت ها این شرایط را برای شما به وجود می آورند تا این نرم افزار را به صورت آزمایشی اجرا کنید. این موضوع می تواند دید شما را برای خرید نرم افزار Crm باز کند. از طرف دیگر، وقتی این نرم افزار در کسب و کار شما نصب می گردد، دیگر نیازی به سیستم های دیگر حسابداری نیست و کارمندان فروش می توانند پیش فاکتور و فاکتورهای خود را روی این نرم افزار صادر کنند. 

نرم افزار سی آر ام، نرم افزاری ایده آل برای کسب و کارها!
تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کافی را در مورد نرم افزار سی آر ام در اختیار شما قرار دهیم. این نرم افزار ویژگی های متعددی دارد که از مهمترین آنها می توان به دسترسی ساده، قابلیت اجرای آسان، یکپارچه سازی اطلاعات کاربران و صدور فاکتور و پیش فاکتور از روی یک سیستم اشاره کرد. کسب و کارهایی که می خواهند برای راه اندازی این سیستم اقدام کنند، باید به شرکت هایی مراجعه کنند که خدمات پشتیبانی قوی را ارائه می دهند و به کسب و کارها کمک می کنند این نرم افزار را مطابق با مدل کاری خود پیکربندی نمایند.

آخرین بروزرسانی : 21 اردیبهشت, 1401