منابع رسمی به بلومبرگ گفتند مهم‌ترین بخش اچ تی سی در حال حاضر، یعنی بخش ابزار واقعیت مجازی Vive VR به بهترین خریدار فروخته می‌شود. اما این تنها بخشی از تصمیم بزرگ مدیران تایوانی است که این روزها فقط ضرر می‌دهند و به گفته منابع آگاه آنها با فروش بخش واقعیت مجازی تنها با گوشی هوشمند نمی توانند تجارت خود را زنده نگه دارند و به ناچار آن را نیز در معرض فروش قرار داده‌اند. بدین ترتیب، کمپانی‌ای که روزگاری بعد از نوکیا و ... درصدر بازارموبایل جهان بود اینک سرنوشتی نامعلوم پیدا کرده و به آن چوب حراج زده‌اند.

سخنگوی اچ تی سی به تِک رادار گفته است که به شایعات توجه نمی کنند و پاسخی برای آن ندارند.این در حالی است که در 5 سال گذشته اچ تی سی 75 درصد از ارزش بخش موبایل خود را در بازار جهانی از دست داده است.

بلومبرگ در این باره نوشته است اچ تی سی روزگاری 10 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار داشت اما حالا فقط 0.6 درصد را بر اساس یافته های Trenforce در اختیار دارد.

امسال اچ تی سی با عرضه گوشی‌های پرچم‌دار و سطح متوسط به بالا سعی کرد فروش خود را نگه دارد و از سوی دیگر با شراکت سخت افزاری با گوگل، برای تولید گوشی پیکسل سعی کرد سقوط بیشتری نکند.

تنها بیزینس سودآور برای اچ تی سی هدست واقعیت مجازی Vive است که برای ماندن دربازار، قیمت آن را از 799 دلار به 59 دلار کاهش داده است.

«پاول براون» مدیر اروپایی بخش Vive گفت این تصمیمی استراتژیک بود که با کاهش هزینه‌ها تصمیم به کاهش قیمت تمام شده گرفتیم.

اچ تی سی منتظر می‌ماند تا ببیند واکنش کاربران به کاهش قیمت هدست واقعیت مجازی‌اش چگونه است و سپس تصمیم نهایی را اعلام خواهد کرد.

 
آخرین بروزرسانی : 14 شهریور, 1396