وب سایت آلمانی WinFuture اخیرا به اسنادی مبنی بر توسعه هدست واقعیت افزوده مستقل توسط گوگل دست یافته است.

بر این اساس پروژه مذکور که در مراحل اولیه قرار دارد، از چیپ های کوالکام بهره برده و توسط کمپانی تایوانی Quanta تولید خواهد شد. هدست مذکور شباهت زیادی به هولولنز خواهد داشت که در سال ۲۰۱۶ و با تمرکز بر طراحی، آموزش و کاربردهای صنعتی عرضه شد.

از نقاط قوت هدست گوگل می توان به تعبیه چیپست داخلی کوالکام اشاره کرد که آن را از گجت های دیگر از جمله موبایل و کامپیوتر بی نیاز خواهد ساخت. هدست مذکور که فعلا A65 نام دارد به دوربین و میکروفون نیز مجهز خواهد بود اما در مورد تاریخ عرضه آن اطلاعاتی ارائه نشده است.

شباهت گجت های مایکروسافت و گوگل به کاربرد آنها محدود نشده و سخت افزار را هم دربرمی گیرد. بر اساس شایعات فعلی امسال شاهد به بروزرسانی هایی در هولولنز خواهیم بود که از این میان می توان به طراحی مبتنی بر ARM و بهبود میدان دید اشاره کرد. این هدست نیز مثل A65 به چیپست چهار هسته ای QSC603 کوالکام مجهز خواهد شد که بر اساس معماری ARM طراحی شده است
کمپانی گوگل نخستین بار در سال ۲۰۱۳ هدست های واقعیت افزوده خود را با عنوان Glass عرضه کرد و سال گذشته نیز از نسخه سازمانی آنها پرده برداشت. این گجت در واقع ترکیبی از یک نمایشگر هوشمند و دوربین است، در حالی که هولولنز به لطف پشتیبانی از واقعیت ترکیبی، اشیا را به عنوان بخشی از محیط نشان داده و به همپوشانی آنها اکتفا نمی کند.

سال گذشته بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که اینتل نیز به دنبال توسعه عینک های هوشمند با نام «Superlite» است که تولید آنها نیز برعهده کمپانی Quanta قرار خواهد داشت.

آخرین بروزرسانی : 14 اردیبهشت, 1397