گوگل مشغول توسعه قابلیتی است که بتواند وبسایت ها را در مرورگر کروم و بر اساس دامین به طور کامل بی صدا کند. اگر چه کاربران کروم تا امروز با کمی دستکاری در تنظیمات می توانستند تب های مرورگر را بی صدا کنند، اما قابلیت آینده کروم می خواهد با روشی کاربرپسندانه تر کاری کند که بی صدا کردن همیشگی یک دامین اینترنتی به کار راحتی تبدیل شود.

برای این کار کافیست به دنبال گزینه Sound در صفحه پاپ آپ اطلاعات مربوط به وبسایت ها بگردید. فرانسوا بوفور، یکی از مشهورترین فاش کننده های اخبار گوگل کروم می گوید که قابلیت مذکور برای کنترل بیشتر کاربران بر وبسایت هایی که به طور خودکار شروع به پخش صدا می کنند طراحی شده است.
 
بعد از بی صدا کردن یک دامین از پنجره پاپ آپ Page Info، کافیست دوباره به همان قسمت برگردید تا با یک کلیک ساده مجددا قادر به برگرداندن صدای وبسایت مد نظرتان باشید.

قابلیتی که از آن صحبت می کنیم هم اکنون در آخرین بیلد آزمایشی Chrome Canary مراحل تست خود را پشت سر می گذارد که البته در حالت پیش فرض غیر فعال است. برای فعال کردن آن لازم است که از سوییچ “enable-features=SoundContentSetting” استفاده کنید.

برای دسترسی به گزینه بی صدا کردن هر وبسایت کافیست در Chrome Canary روی علامت i که کنار عنوان وبسایت در نوار آدرس آمده کلیک کنید و گزینه Sound را بیابید. با فشردن این گزینه و غیر فعال کردن صدا، دیگر هیچ وبسایتی نمی تواند بدون اجازه شما و به طور ناگهانی شروع به پخش موسیقی یا هر صدای دیگری کند.

اگر چه به عقیده آقای بوفور قابلیت بی صدا کردن دامین ها به نسخه پایدار کروم هم راه پیدا می کند، اما هنوز برای این موضوع هیچ تضمینی وجود ندارد.
آخرین بروزرسانی : 14 شهریور, 1396