بر اساس گفته های «جیمز سندرز» مدیر منطقه آسیا و اقیانوسیه گوگل، تا سال گذشته 82 میلیارد اپیکیشن از گوگل پلی دانلود شده و با افزایش استفاده کابران از آن حالا این سرویس به بزرگترین پلتفرم اپلیکیشن در دنیا تبدیل شده است.

گوگل پلی که قبلا «اندروید مارکت» نام داشت امروزه شامل 2.7 میلیون اپلیکیشن متنوع است در حالی که نزدیکترین رقیب آن یعنی اپ استور اپل حدود 2.2 میلیون اپلکیشن دارد. این دو سرویس در کنار هم 99.6 سهم بازار را در اختیار دارند که در این میان سهم گوگل پلی چهار برابر اپ استور است.
 

با وجود اینکه 78درصد برنامه های اپ استور و 69 درصد برنامه های موجود در گوگل پلی رایگان هستند، اما قیمت موبایل های اندرویدی بسیار کمتر از آیفون است و از 70 دلار شروع می شود که در کنار محبوبیت بالای اندروید، تعداد زیاد موبایل هایی که از این سیستم عامل استفاده می کنند و آشنایی کاربران با نحوه استفاده از گوگل پلی در این موفقیت نقش پررنگی داشته اند.

یکی دیگر از دلایل افزایش کاربران این سرویس، محتوای متنوع و مفیدی است که در آن قرار دارد. به گفته سندرز این شرکت برای بهبود ابزارهای مدیریت و تجزیه و تحلیلی که توسعه دهندگان برای موفقیت در کسب و کار از آنها استفاده می کنند، تلاش زیادی می کند.

او همچنین به پشتیبانی گوگل پلی از روش های مختلف پرداخت در 135 کشور دنیا اشاره می کند. علاوه بر این کاربران می توانند بجای پرداخت آنلاین هزینه دانلود یک برنامه، آنرا بر روی قبض موبایل پرداخت می کنند.

از طرف دیگر گوگل با پشتیبانی از فناوری های جدیدی مثل واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و نصب اپ های اندروید در کروم بوک به توسعه دهندگان اجازه می دهد اپلیکیشن ها را نه تنها برای موبایل یا تبلت، بلکه برای دیگر ابزارهای هوشمند نیز توسعه دهند.
آخرین بروزرسانی : 03 مهر, 1396