1. برای طراحی وب سایت حرفه ای باید مهارتهای متعددی را یاد بگیرید. از یک طرف کدنویسی های مربوط به طراحی استاتیک که شامل HTML و CSS ( و طبیعتا javascript و jQuery در مرحله بعد) و همچنین زبانهای برنامه نویسی تحت وب مانند php (توصیه میشود!) و یا asp یا python و... را آموزش ببینید. اما همانطور که قبلا در مطلبی نوشته بودیم طراحی وب فقط کد نویسی نیست! بلکه شما باید مهارتهای مختلف طراحی گرافیک، اصول طراحی تعاملی، معماری وب، بازاریابی، و... را نیز یاد بگیرید.

2. شیوه یادگیری تمام این فوت و فن ها بستگی به خودتان دارد. اما دو شیوه پر بازده تر است: اول خود اینترنت و جستجو در آن (خصوصا اگر زبانتان خوب است)، و راه دوم رفتن به کلاسهای آموزشی است، کتاب و سی دی آموزشی بد نیست، اما ممکن است بازدهی خوبی نداشته باشد چون تئوری هستند و عملا آموزشهای مکتوب کمتر کاربردی است.

3. اگر فکر می کنید طراحی وب یک شغل پاره وقت است که در اوقات فراغت می توانید یاد بگیرید، فکر می کنم تا حدود زیادی اشتباه می کنید. این حرفه، تلاش و مطالعه تمام وقت می خواهد و دائما باید در حال یادگیری و تکمیل مهارتهای خود باشید. پس طراحی وب را جدی بگیرید.

4. پس از یادگیری اصول اولیه و کدها، تازه اول راه هستید، باید نمونه کار برای خودتان جور کنید و بهتر اینکه از یک وبسایت شخصی یا با طراحی سایتی که در موضوع مورد علاقه خودتان است شروع کنید. فراهم کردن نمونه کارهای قوی بسیار مهم است و شرکتها معمولا بر اساس آن شما را انتخا می کنند. پس از چند ماه کار کردن مستمر روی سایتهای خودتان، کم کم سفارشهای کوچک می گیرید و اگر واقعا وقت بگذارید، پس از یک سال می توانید روی درآمدش حساب کنید.

5. مطالب این وب سایت و سایتهای آموزشی دیگر را بخوانید و پیگیر باشید! و نکته آخر اینکه مطمئن باشید اگر به اندازه ای که انرژی می گذارید تا چهار سال درس بخوانید و یک لیسانس  بگیرید، اگر روی طراحی وب هم وقت بگذارید، نتیجه بسیار بهتری می گیرید!
آخرین بروزرسانی : 16 شهریور, 1395