اولین گام جهت حضور در عرصه پهناور وب، انتخاب نام و ثبت دامنه است. انتخاب نام دامنه گاها میتواند بسیار سخت باشد چرا که بطور معمول نامهای مد نظر شما قبلا به ثبت رسیده و پیدا کردن نامی مشابه نیز زمانبر یا غیر ممکن است. از اینرو توصیه ها و موارد ذکر شده در ذیل میتواند کمک کوچکی برای انتخاب نام دامین باشد. برای انتخاب مناسب نام دامنه، چندین معیار است که می بایست درنظر گرفته شود:
هر نام دامین از دو بخش تشکیل شده است که بخش اول که بخش اصلی نام دامنه است که بهتر است متناسب با نام سازمان، موسسه، شرکت، مجموعه یا نام محصول شما باشد و بخش دوم که پسوند دامنه نام دارد که با توجه به نوع فعالیت سایت انتخاب می گردد. بعنوان مثال دامنه webnevisan.com که وب نویسان بخش اول دامنه و com پسوند آن است. بهتر است همزمان با ثبت پسوند اصلی، پسوند های مهم و رایج دیگر که احتمال ثبت آن توسط اشخاص دیگر است را نیز به ثبت برسانید، بعنوان مثال پسوند های net، org، ir، biz 
نام دامنه شما هر چقدر کوتاهتر باشد، علاوه بر آنکه بهتر به خاطر سپرده می شود، از دید موتورهای جستجو ارزش و اهمیت بیشتری خواهد داشت. اگر نام سازمان یا شرکت شما طولانی است می توانید مخفف نام شرکت را بعنوان نام دامنه به ثبت برسانید. 
بعنوان مثال اگر نام شرکت شما مشاوران عصر تکنولوژی است، می توانید بجای ثبت دامنه moshaveranasrtechnology.com، دامنه mat.com یا m-a-t.com و یا matco.com را به ثبت برسانید.

ثبت آنلاین دامنه با وب نویسان(بزودی)

مجموعه وب نویسان، امکان سفارش ثبت دامنه هاي .com .net .org .co .info .biz .name .tv .tel .asia .ir .co.ir .ac.ir .net.ir .org.ir .sch.ir .gov.ir را بصورت آنلاين در اختيار شما ميگذارد. لطفا قبل از ارسال سفارش ثبت دامین، امکان ثبت دامنه را توسط فرم جستجوي دومين در اين صفحه بررسي نماييد.
برای راه اندازی وب سایت و یا ایجاد ایمیل اختصاصی با برند تجاری؛ شما بایست نام دامین مناسبی را ابتدا به ثبت رسانده و برای آن خدمات هاستینگ نیز سفارش دهید. نام دامین تنها آدرس سایت و برند شماست و خدمات هاستینگ جهت راه اندازی وب سایت و ایمیل الزامیست.